אחרי שפורסמו תמונות רשמיות ראשונות בסוף החודש שעבר, הגיעה תערוכת לוס-אנגל'ס ועימה הצגת-הבכורה של הניסאן 370Z, מחליפת ה-350Z. אי אפשר לטעות בעיצוב של הקופה החדשה, אשר שומר על קשר בולט למכונית היוצאת; ההפתעה היא בממדים, שכן ניסאן החליטה להקטין את ה-Z. בסיס הגלגלים הצטמק ב-10 ס"מ (עכשיו 1.55 ס"מ), והאורך הכללי התקצר ב-7 ס"מ. ממד הרוחב גדל, לעומת זאת, ב-3.3 ס"מ ומפשק הגלגלים האחורי התרחב ב-5.5 ס"מ. הקטנת הממדים, כמו גם הרחבת השימוש בחומרים קלים (אלומיניום, ופה-ושם קרבון), איפשרה – אומרת ניסאן – להפחית את המשקל הכולל, בכ-100 ק"ג, למרות שהמרכב חוזק כדי להגביר את הקשיחות. העמידות בפיתול בחלקה הקדמי של המכונית גדלה ב-30%, ומאחור ב-22%; הקשיחות בכיפוף במישור האנכי גדלה ב-30%.
ניסאן 370Z: הפרטים
צילום: מנהל
מנוע ה-3.7 ל', שכבר מניע מספר דגמי אינפיניטי בארה"ב, מבוסס על מנוע ה-3.5 ל' המוכר שמשמש מגוון רחב של דגמי ניסאן (כולל ה-350Z, כמובן); 35% מהחלקים חדשים. מנוע ה-V6 מפיק 331 כ"ס (18 כ"ס יותר מב-350Z בגרסתה האירופית) ומומנט מירבי של 37.3 קג"מ (עליה צנועה של כ-1 קג"מ), בסיוע תזמון והרמה משתנים של השסתומים אשר משפרים גם את הגמישות בסל"ד נמוך. עם זאת, טרם נקבעו נתונים מדוייקים סופיים עבור הגרסה האירופית, וניסאן גם אינה מציינת בשלב זה נתוני ביצועים, צריכת דלק או פליטת CO2.
ניסאן 370Z: הפרטים
צילום: מנהל
היצע התיבות כולל ידנית 6 הילוכים ואוטומטית 7 הילוכים עם תפעול מההגה. התיבה הידנית מציעה פטנט ראשון מסוגו בעולם: מערכת Synchro Rev Control, המתאימה בעצמה את הסל"ד להילוך הנבחר. במלים אחרות, המנוע יבצע גז-ביניים בעצמו בהרודת הילוכים... מה שאולי מוציא קצת את הכיף מעבודה עם תיבה ידנית, לא? גם התיבה האוטומטית מתאפיינת בתחכום רב, עם Downshift Rev Matching (התאמת סל"ד בהורדת הילוך) וגם Adaptive Shift Control (התאמת אופי התיבה לסגנון הנהיגה). התיבה אמורה לספק פעולה מהירה שתדמה תיבה מכנית: החלפות ההילוכים אמורות להתבצע בתוך 0.5 שניות בלבד כאשר התיבה מופעלת במוד ידני.
השיווק בארה"ב יתחיל בינואר הקרוב, ושלושה חודשים לאחר מכן גם באירופה. גרסת רודסטר צפויה להופיע זמן קצר לאחר מכן.