משפחת הבוקסטר/קאיימן של פורשה זכתה לעדכון משמעותי לקראת השנה הבאה. הדגמים החדשים נחשפים היום עם פתיחת תערוכת לוס-אנג'לס. השינוי המרכזי והחשוב הם מנועים חדשים – והופעת תיבת PDK כפולת-מצמדים במקום התיבה האוטומטית הקונבנציונלית שהוצעה עד עתה.
פורשה ב-LA: מנועים חדשים לבוקסטר וקאיימן
צילום: מנהל
הגרסאות הבסיסיות, בוקסטר וקאיימן, מקבלות מנוע בנפח שגדל מ-2.7 ל-2.9 ל', כשההספק עולה מ-245 כ"ס כיום ל-255 כ"ס בבוקסטר ול-265 כ"ס בקאימן. גרסאות ה-S זוכות למנוע באותו נפח כמקודם, 3.4 ל', אך עם הזרקה ישירה, תוספת הספק וצריכת דלק משופרת. הבוקסטר S מקבלת תוספת של 15 כ"ס, מ-295 ל-310 כ"ס, ואילו בקאיימן S ההספק גדל ב-25 כ"ס, ל-320 כ"ס.
הבוקסטר הבסיסית, עם תיבת 6 הילוכים ידנית, מאיצה מ-0 ל-100 ב-5.9 שניות – שיפור של 2 עשיריות לעומת הבוקסטר הנוכחית; בגרסת PDK עם התיבה כפולת-המצמדים הפערים גדלים בהרבה, כמובן: הבוקסטר PDK מגיעה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, שזה 1.2 שניות מהר יותר מהבוקסטר האוטומטית הנוכחית. ואילו הקאיימן S, החדשה, למשל, עם תיבת PDK ובשילוב עם אופציית בקרת שיגור, תגיע ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד: חצי שניה (!) טוב יותר מהגרסה הידנית היוצאת, ו-1.2 שניות מהר יותר מהקאיימן S האוטומטית הנוכחית. במקביל, צריכת הדלק בגרסאות ה-PDK טובה יותר מהגרסאות האוטומטיות הנוכחיות בשיעור הנע בין 11% ל-16%.
פורשה ב-LA: מנועים חדשים לבוקסטר וקאיימן
צילום: מנהל
יש גם שיפורים נוספים: פנסים חדשים קדימה ואחורה (כולל תאורת LED), בידול מובהק יותר בין הבוקסטר לקאיימן (למשל כונסים שונים, או פנסי ערפל עגולים כאן ומלבניים שם), אופצייה ל"חבילת תאורה" הכוללת פנסי בי-קסנון עוקבי-פניה ותאורת-סימון עם נוריות LED. המיתלים עברו כיול מחדש ומערכת ההגה דורשת פחות הפעלת כוח מצד הנהג. החישוקים הוגדלו כדי לאפשר הגדלת הבלמים הקדמיים בגרסאות הבסיסיות. הדור האחרון של מערכת בקרת היציבות, PSM, מציע פונקציות חדשות בתחום הבלימה: דריכה מוקדמת של הבלמים כאשר המערכת מזהה עזיבה פתאומית של דוושת המצערת, וסיוע לבלימת חירום כאשר המערכת מזהה בלימה כזו, ומגבירה את לחץ הבלימה לאופטימום.
מערכות שמע ותקשורת חדשות ומושבים עם אופציה לאוורור בנוסף לחימום משלימים את החבילה. כל זה יגיע לשוק בפברואר 2009.
הכל על הפורשה קאיימן/בוקסטר
הכל על פורשה