נראה שההאטה העולמית הגיע גם למותג האופנתי החביב, המיני. חברת ב.מ.וו הודיעה על השבתת פסי הייצור באוקספורד ובסווינדון למשך ארבעה שבועות בכדי לצמצם עלויות ולהתאים את הייצור לדרישה העולמית. ההשבתה תחסוך למיני ייצור של כ-9,000 מכוניות חדשות.מעבר להודעה הכללית של ב.מ.וו עומדים מספרים עגומים. מכירות המיני באנגליה ירדו ב-40% בחודש החולף כאשר השוק האנגלי כולו חווה ירידה של 23%. המשמעות, מכירות מיני צנחו בערך כפול מכלל מכירות המדינה. יש לציין שאנגליה הנה השוק השני בחשיבותו למותג אחרי ארה"ב שם הבריחה מרכבי השטח פחות השפיעה על מכירות המיני. אבל בחישוב סך מכירות המותג בעולם נרשמה ירידה של כ-17%.
אין זו הפעם הראשונה שקשיים מתרגשים על המפעל הוותיק. תחת כנפי רובר, לפני האיחוד והגירושין מב.מ.וו, חוו עובדי המפעל שביתות וצימצומים. להבדיל משנות התשעים, העובדים עצמם לא ייזוקו. אמנם לא יקבלו שכר עבור שעות נוספות, אך שכר הבסיס שלהם יישמר וזאת למרות השבתת המפעל. אין מדובר כאן בסוציאליות מובהקת מטעם היצרן אלא כפיה של הסכמי שכר עם וועדי העובדים אשר הוסכמו בעת מכירת המותג מיני לב.מ.וו בשנת 2000.
מן הראוי לציין כי בכדי למזער את השפעת הודעה, ציינה ב.מ.וו כי ההשבתה של מספר ימים תוכננה בתקופת החגים בסוף דצמבר. טרם הובהר היקף הייצור עם החזרה מהחופשה הכפויה. לדעתנו מוקדם לראות בצמצום הייצור עתה הוכחה לדעיכתו של המותג, אך ייתכן ותהיה השפעה כלשהיא על מועד הצגת גרסת הקרוסאובר או מיני SUV הצפויה ב-2010 או הקבריו' החדשה הצפויה במהלך 2009. אנו דווקא אופטימיים לגבי עתידה של המיני אשר תחגוג ב-2009 יובל להצגתה.
לדפי מיני בקטלוג "אוטו"