רמת קושי:
רכיבה קלה לרוב למעט כמה מורדות תלולים ומסולעים לצד מורדות מהירים מאוד ומעלות ארוכים ומעייפים.
מפות:
מס' 12 – דרום השפלה ושולי הר חברון - של הוועדה לשבילי ישראל בעריכת אורי דביר
ציוד נדרש:
המון מים, פנימיות, מים, מזון, מים, סוללות ל-GPS וטלפון נייד, מים ואפשר גם בגד ים.
ציוד ניווט:
מזון:
מסעדת כרמים, קפנטו בצומת פלוגות ומה שתמצאו בקריית גת
אופניים:
פוקוסמניע למסלול הטיול הזה הייתה הודעה על כוונה להקים באיזור ישוב חדש לטובת מפוני עזה – מרשם. מבלי להיכנס לקלחת הפוליטית המבעבעת סביב הקמת הישוב הזה, חשבנו שזה יהיה נכון לצאת ולתור את האיזור עוד לפני שהטרקטורים הראשונים יעלו על הקרקע. אופי המסלול קל ברובו וסב את הגבעות וערוצי הנחלים שמזרחית לישוב לכיש, נוגע בגבעת גד, נושק לסכר אדוריים וחוזר מערבה. האיזור שופע חקלאות רבה, שרידי ישובים, חקלאות קדומה, בורות מים ומערות מסתור. כל זה לצד נוף פתוח ורחב אופקים כמו גם חלקות יער אורנים וחורש ים תיכוני אופייני. צבאים רבים משוטטים בשטח וקל לראותם כמו גם מגוון עצום של בעלי כנף, תנים גיריות ועטלפים במערות הרבות.

נשאיר את המכונית בתחומי הישוב לכיש ונגלוש ברכיבה על כביש הגישה לישוב עד לצומת עם הכביש הראשי ממש מתחת לתל לכיש. בצומת נפנה ימינה ונרכב 200 מטרים עד למוצא של שביל ישראל. נ.צ. 1: 135738/108534
איפוס
נפנה ימינה מהכביש לשביל ישראל ונרכב עליו כשאנו חוצים כרמים שופעים ובהמשך שדות פתוחים ורחבי ידיים.
4.2 ק"מ – צומת T גדולה כשמימיננו חורשת איקליפטוסים. נפרדים משביל חוצה ישראל לטובת שביל המסומן בשחור ופונים עליו שמאלה. נ.צ. 2: 134480/104796.
נרכב על העת כשאנו עוקבים אחרי הסימון השחור ומתעלמים מכל שביל או פניה אחרת.
9.7 ק"מ – בתום רצף רכיבה ארוך ומהנה, נוף השדות מתחלף לחורש ים תיכוני ואנו מוצאים עצמנו למרגלות גבעת גד. אפשר לטפס שמאלה על הגבעה לקבר שבראשה ולמגוון השבילים המשבצים את הגבעה המיוערת. אנו פונים על המסלול ימינה – דרומה – דרך מערכת של שערי בקר שחשוב לסגור אחריכם ועוקבים הפעם אחר סימון שבילים ירוק. נ.צ. 3: 139160/104444
השביל הירוק שבתחילה מטפס במתינות משנה במהרה את המגמה והופך – לאחר חציית קו גבעות – למורד מהיר ומהנה מאוד לרכיבה, אחרי סדרת זיגים וקפיצות נגיע לפניית 90 מעלות בשביל הירוק – ממש מול חורבת זיתא וסמוך לדקל קטן אשר מופיע גם במפת סימון השבילים. נמשיך במורד הנחל עד לבאר שבשבת.
11.7 ק"מ – באר שבשבת. נ.צ. 4: 139041/102889. בנקודה זו יוכל מי שירצה להמשיך עם סימון השבילים לסכר אדוריים (שהיה יבש כמובן בסוף ספטמבר) ולחורשות שלצידיו. אנו פנינו בבאר חסרת השבשבת ימינה – מערבה – דרך שער בקר במורד ערוץ הנחל. איפוס
4.5 ק"מ – אחרי קילומטרים מהנים של רכיבה רצופה במורד נגיע לצומת T גדולה וברורה מאוד. חשוב לציין שיש להתעלם מכל פיצולי השבילים שתפגשו ולהישאר רק על השביל המרכזי היורד עם הנחל – אגב, הנחל חסר השם הזה מתחבר לנחל אדוריים ממש מתחת לתל חרקים. כשנגיע לצומת T נפנה בה ימינה ונשנה מגמה לצפונית. נ.צ. 5: 134873/103430
6.1 ק"מ – לאחר טיפוס מספק ולא קשה מדי אנו סוגרים מעגל ומתחברים מחדש לשביל השדות המסומן בשחור.
6.5 ק"מ – חזרנו לשביל חוצה ישראל – נפנה בו ימינה לעבר לכיש. מי שכוחו עדיין במותניו יכול להמשיך על שביל חוצה ישראל מערבה לכביש ת"א ב"ש ולישוב אחוזם.
10.7 ק"מ – חזרנו לצומת הכניסה ללכיש ולסיום המסלול.