אם כבר אתה שואל אז המכונית שעשיתי לפני ה-'C3 פיקאסו' הייתה המזראטי גרנד טוריסימו. אבל זה רק בגלל ששאלת" מספר קרלו בונזניגו האחראי על עיצוב מכוניות תצוגה בסיטרואן ועל ה-C3 פיקאסו בפרט.

מכוניות שונות...

"... אבל שתיהן מעניינות".בימים בהם כל מותג רוצה לחדור לכל נישה קיימת שוברות גם סיטרואן ופיז'ו את הסטטוס-קוו ביניהן. בתערוכת פריז האחרונה (אוקטובר 2008) חשפה פיז'ו את ה'פרולוג' – מיניוואן קומפקטי על בסיס ה-308 שיתחרה בפיקאסו ויקרא (כשיהפוך סדרתי) 3008 ויוצע גם בגרסת 7 מושבים. סיטרואן, מן העבר השני, השיקה את ה-'C3 פיקאסו' המעניין (שיתחרה בין היתר ב-1007) ומנסה למצוא כיוון חדש ומשגשג איפה שרנו ופיז'ו נכשלו כלכלית. תפסנו את מי שעומד מאחורי עיצובה של ה-C3 פיקאסו ואת מנהל הפיתוח של החברה לשיחה קצרה.

ה-C3 הרגילה כבר ישנה האם משהו יגיע מהמכונית הזו לעתידית?

"אם למוצר יש עיצוב מוצלח זה ישפיע על מעצבים אחרים בחברה. אולי גם על יצרנים אחרים".

ובכל זאת המראה שונה ממה שהכרנו?
"אנדריי סיטרואן אמר שסיטרואן טובה היא כזו עם עיצוב יפה שלא פוגע בשימושיות. אפשר לעשות את שניהם. חיצונית זו סיטרואן ומבפנים היא עומדת בדרישות המוצר. כמעצב הייתי יכול אפילו לחשוב על גרסת 7 מקומות בגלל הקובייתיות מאחור. ולא צריך הרבה שינויים".

איפה הקשר למשפחת הפיקאסו. האם רק בכך שזה מיניוואן?
"פיקאסו מסמן גאוניות. זה לא קשור לסוג דגם אלא לרעיונות. וגם ל-C3 יש פרטים כאלה. למשל קורה קדמית שלא מסתירה דבר ותא מטען ענק. לא עבדנו עליה כפיקאסו רק בסוף הדרך היא נמצאה ראויה לשם".

אטיין ג'נין מנהל הפיתוח מוסיף: "הפיקאסו גדולה יותר מה-C3 הרגילה ולמעשה מבוססת על ה-207. אמת המידה שלנו הייתה המריבה של אופל כי היא מובילת השוק. לא חששנו מחוסר הביקוש בשוק הזה כי גילינו מהר שמה שהלקוח באמת רוצה זה מיניוואן אמיתי גדול, מרווח ועם תא מטען גדול. לאחרים יש את זה אבל מחירם היה יקר מדי. אנחנו נעמוד בין C3 ל-C4".

לדפי סיטרואן בקטלוג "אוטו"
לדפי פיז'ו בקטלוג "אוטו"
עוד בסדרה:
ב.מ.וו סדרה 7 – ראיון עם האחראי על פרויקט
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מאזדה3 החדשה – ראיון עם המעצב
מיני קרוסאובר ומיני חשמלית – ראיון עם סגן נשיא מיני
פולקסווגן גולף (דור VI) – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט