חברת 'קרסו', יבואנית רנו, מתכננת לפתוח את שנת 2009 בסערה שיווקית עם שפע חידושים שיגיעו מכל קצוות הגלובוס. מתורכיה תגיע אלינו ה'סימבול' – משפחתית שמבוססת על הקליאו. זו תצא מייד עם הגעתה לקרב חזיתי מול האקסנט של יונדאי והריו של קיה כשהיא חמושה בגרסת 1.6 אוטומטית. ציי הרכב ממתינים...לגונה, הולכת ומתרחקת מחופי ישראלמרומניה תצטרף אליה אחותה לפלטפורמה, 'לוגאן MCV', גרסת סטיישן/מיניוואן גדולה שמציעה מקום לשבעה. ה-MCV הייתה אמורה להגיע לפני כשנה והגעתה נדחתה שוב ושוב. עם זאת הפעם מבטיחים ברנו שזה סופי. הרכב יגיע בגרסת 1.6 ידנית ובהמשך גם בדיזל כאשר מחיר הבסיס צפוי להיות קרוב מאוד לרף קבוצה 2 (מעט יקר יותר ממה שצפו בחברה בעבר).
בקרסו עדיין בוחנים את יבוא ה'סנדרו', גרסת ה-5 דלתות של הלוגאן אבל כאן עוד אין החלטה סופית.
מקוריאה יגיע אלינו ה'קוליאוס', רכב הפנאי שיתחרה ביונדאי טוסון וגם כאן מבטיח היבואן תג מחיר מושך.
ומה מצרפת? מכאן יגיע הקנגו החדש כאשר לפחות בתחילת הדרך מדובר בגרסה המוארכת בלבד. המשמעות מכך שאין תוכניות לגבי ה'ביפ-בופ' שנחשף בתערוכת פריז האחרונה.
כל החידושים האלה אמורים להתייצב כאן ברבעון הראשון של השנה ולפחות כרגע הוחלט שלא להביא את הלגונה החדשה והטווינגו הקטנה. חבל.

ומתי זמן המגאן?
קצת מוזר לגלות שהמגאן החדשה, זו שזה עתה הושקה בתערוכת פריז, אינה נמצאת ברשימת החידושים הגדולה של רנו ישראל ל-2009. הסיבה לפי היבואן היא שכרגע מיוצרת המגאן לאירופה בלבד ואילו אנחנו נקבל גרסה מעט שונה שתיוצר לשוק העולמי (אליו שייכת ישראל מבחינת רנו). זה אומר שהמגאן החדשה תגיע אלינו רק בתחילת 2010, כאשר עד אז יכלול המבחר (העולמי המקומי) גם את גרסת הסדן שתוצג בחודשים הקרובים. זו תיוצר עבורנו ממש כמו הגרסה הנוכחית בתורכיה. אגב, יתכן ושמה של המכונית יוחלף, אך לפחות מבחינתנו היבואן סבור שהיא תיקרא מגאן.
לדפי רנו בקטלוג "אוטו", לחץ כאן.