לקראת תערוכת לוס אנג'לס אשר תיערך בין ה-21 ל-30 לנובמבר, מציגות יצרניות הרכב המובילות את חזונן לעתיד. לא מדובר בדגמי קונספט, אלא באיורים שיתמודדו בתחרות עיצוב. זו שנה חמישית בה נערכת תחרות עיצוב וכפי שחושפות התמונות, יצרניות הרכב אינן מקלות ראש בהתמודדות. נושא העיצוב לתערוכה השנה הנו ספורט מוטורי בשנת 2025 ועל בסיס כיוון זה מציגות יצרניות הרכב את פרשנותן. פרק ראשון בסדרה.
אודי R25 – השתתפות וירטואלית במרוץ
היצרן הגרמני מגיע מעודד אחרי שנים מוצלחות בסדרת מרוצי לה-מאן. סטודיו העיצוב הקליפורני של היצרן מציג רכב בעל שיפועים וזוויות משתנות כך שמתקבל הרושם שה-R25 יכול גם להתחרות על הצד2...
באודי מדברים על שלדה עתידנית חזקה וקלת משקל המאפשרת גמישות רבה מחד וחוזק מבני רב מאידך. בנוסף, הרכב מצויד ביכולת טעינה חשמלית לה קראו המעצבים 'WiTricity'. מערכת זו מאפשר להתחרות כמעט ללא צורך בעצירות תדלוק. ואגב דלק, הרכב יתחרה בשילוב הברידי של מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית המנצל דלק מבוסס אצות.
תערוכת לוס אנג'לס: דג הזהב חי? ניצחת (פרק ראשון)
צילום: מנהל
האם מסורת ההצלחה מלה-מאן תמישך עד 2025?!

מרכיבים עתידניים נוספים כוללים יכולת שינוי אוטומטי והתאמת הזוויות ותעלות הזרימה ברכב בכפוף לתנאי השטח (כך שהרכב משנה את צורתו תוך כדי מרוץ), הקרנת מידע מהרכב לקסדת הנהג (כמו בלוחמה אווירית כיום), יכולת שינוי מרחוק של כיוונוני הרכב השונים והחלק שהקהל יאהב באמת: השתתפות וירטואלית במרוץ ע"י ישיבה בתא ייעודי המשדר תחושותיו של הרכב והנהג בזמן מרוץ!

ב.מ.וו Hydrogen Salt Flat Racer – זיהמת? דג הזהב ישלם

הפרשנות של סטודיו העיצוב הקליפורני של ב.מ.וו נראה מעט פחות עתידנית מזו של אודי, עם מראה דמוי סיגר מאורך לאצן ערבות המלח השטוח. לפי ב.מ.וו, בעתיד לא רק נמחזר, אלא נעשה שימוש חוזר (קרי, מחזור ללא הוצאת אנרגיה נוספת) ולכן נמצא חביות נפט משומשות כחלק ממבנה הרכב, כמו גם חלקי מתכת משומשים כחיפויי גלגלים.
תערוכת לוס אנג'לס: דג הזהב חי? ניצחת (פרק ראשון)
צילום: מנהל
אחת מחביות הנפט היפות ביותר שתראו...
כיצד ידע הנהג האם הוא מזהם (יותר מדי) את הסביבה?! ברכב יש מקום לדג זהב באקווריום ייעודי, כך שאם הדג מוציא נשמתו במהלך המרוץ, הרכב זיהם יותר מדי... ובעתיד לפי ב.מ.וו הניקוד יושפע גם מרמות הזיהום במרוץ. הצמיגים עשויים ג'ל מבוסס ניילון בעלי גמישות ועמידות אשר ייאפשרו השתתפות בתנאי שטח קשים. האם בעתיד הנהג יקח עמו חוץ מקסדה גם אוכל לדגים?!

מרצדס פורמולה 0 – חסכת? ניצחת
מעצבי מרצדס בחרו להציג את המתמודד שלהם בתחרות כשילוב של רכב פורמולה 1 עם גלשן רוח או מגלשת קרח. המכונית נראית מהחזית כאילו רוכנת על גלגליה כאשר גבוה מעל מתנוסס לו התורן. בכל גלגל יש יחידת הנעה ועל גבי גוף הרכב תאים סולריים המגדילים את תפוקת המנועים החשמליים. גם לדעת מרצדס, לא רק נצחון פשוט יקנה את הבכורה, כי אם גם היקף האנרגיה שנוצל (ולא המזהמים שייפלטו) ישפיע על הדירוג הסופי ולכן מציעים רכב יעיל מבחינת פליטת אנרגיה שלו.
תערוכת לוס אנג'לס: דג הזהב חי? ניצחת (פרק ראשון)
צילום: מנהל
זה מטוס?! זו סירה?! לא זה סופר-מרצדס!
התרשמתם?! חכו להמשך הכתבות.
התחרות מהווה מקור ליצרני הרכב השונים להראות את רוחם האומנותית וכיצד הם רואים את העתיד באופן שונה, לאותו נושא.

רשימת המתחרים המלאה:

· אודי R25
· ב.מ.וו Hydrogen Salt Flat Racer
· הונדה גרייט רייס (Great Race)
· טויוטה לה-מן רייסר
· מאזדה קאן (Kaan)
· מיצובישי MMR25
· מרצדס פורמולה 0
· פוקסווגן ביו-רנר
· שברולט וולט צ'אפאראל (Chaparral)