Daimler Trucks North America - חטיבת המשאיות של דיימלר בארה"ב (DTNA בקיצור) – הודיעה אתמול על הפסקת פעילות יצרנית המשאיות סטרלינג (Sterling Trucks) שבבעלותה. לא נמסר על כוונה או מגעים למכור את המותג או חלקים ממנו.

על המהלך הוחלט כתוצאה מהשלכות הקריסה הכלכלית בארה"ב, שפחות או יותר עצרה את מכירת המשאיות לעת עתה. סטרלינג כפופה לפרייטליינר (Freightliner) – יצרן-ענק אמריקני, ו"אחות" ל'וסטרן סטאר' (יצרן משאיות אמריקניות קלאסיות, גדולות ומעוטרות כרום בעיקר) ולמעשה מייצרת על פלטפורמות משותפות להן בעיקר משאיות קלות לשימושים מוניציפאליים (במונחים אמריקניים), ה-Bullet, טנדר Heavy Duty שפותח יחד עם דודג' (גרסאות ה'ראם' הגדולות), אך גם משאיות מיוחדות לעבודה במחצבות, כריתת עצים וכיו"ב.

סטרלינג החל כיצרן משאיות קטן ועצמאי בארה"ב. נרכש על-ידי יצרנית המשאיות ווייט (White Motor Co.) ב-1953 שהיא בתורה נרכשה על ידי וולוו. בשלב מסויים נרכשה על-ידי פורד ובגלגולה האחרון היתה חברה-בת של פרייטליינר השייכת לדיימלר ומאז 1998 הוחיה השם Sterling Trucks והפך לשם מותג נפרד, "אח" למשאיות פרייטליינר ו-ווסטרן סטאר – סמלים אמריקניים לכל דבר ועניין.

את היצע הדגמים החסר של סטרלינג ישלימו פרייטליינר ו-ווסטרן סטאר בליין חדש ומעודכן האמור להיות מוצג בקרוב.
משאיות סטרלינג - הסוף
צילום: מנהל

DTNA לא מפסיקה בזאת את תוכנית התייעלות-החירום שלה בצפון אמריקה; נציג החברה הודיע עוד כי מפעל סטרלינג לייצור משאיות קלות בקנדה ייסגר באביב הקרוב, ביוני 2010 ייסגר מפעל להרכבת משאיות (לכמה ממותגי הקונצרן) בפורטלנד, אורגון.

עבור עשרות-אלפי העובדים בקונצרן הדרמה טרם הסתיימה; DTNA תעתיק את המפעל לייצור משאיות ווסטרן סטאר למקסיקו כנראה עד 2010 וייצור המשאיות לצבא תחת השם פרייטליינר תרוכז החל מאמצע 2010 באחד ממפעלי הייצור הנותרים, כאשר עשרות מפעלים קטנים ייסגרו בשל כך.

בשלב זה צפויים להיפגע מהמהלך 2,300 עובדים, שיפוטרו, כאשר דובר החברה מדגיש בהודעתו כי 1,200 מהם משתייכים להנהלת סטרלינג ו/או הקונצרן כולו.