למרות שלא חסר מהן ולמרות שבלתי אפשרי לזכור את כולן – אנחנו אוהבים מכוניות-על, אפילו אם הן בריטיות.
עוד בשלהי 2006 הבטיחה Farbound Sports Car מכונית-על לכל פועל, טוב – לא ממש פועל, אבל הרעיון היה "ביצועים של למבורגיני בהרבה פחות כסף". האיורים הבטיחו רבות והמראה אף הזכיר את הפרארי אנזו, אבל הגורל רצה אחרת.
אותה Farbound הפכה ל-Farbio מאחר ובחור בשם Arash Farbound – הבעלים (אנגלי ממוצא פרסי, למי שתהה) – החליט להיכנס להרפתקת מכונית-על נוספת, והפעם תחת שמו. והנה אנו מגיעים לאראש (Arash) המדוברת, ולאחר גלגולים רבים והבטחות רבות נראה כי אכן מכונית-על חדשה/ישנה עומדת סוף סוף להפציע.
ולעצם העניין; הביצוע – לפחות על סמך התמונות שפורסמו (עדיין עיבודי מחשב), והמוצגות כאן, נראה בהחלט מרשים – בתנאי, כמובן, ש"השאלת" רעיונות עיצובים פה ושם לא מפריעה לכם. הדמיון לאנזו של פרארי בהחלט בולט (אם לא בוטה...) ובאראש מבטיחים לעמוד מאחורי הבטחתם זה מכבר להציע "ביצועי למבורגיני/פרארי במחיר אטרקטיבי". המחיר הצפוי עבור ה-AF10 אמור לנוע סביב ה-170,000 ליש"ט – בהחלט זול משמעותית מלמבורגיני מורצ'לאגו, למשל, שמחירה נע סביב ה-220,000 ליש"ט.
ומה תקבלו בתמורה? "היי-טק" והרבה כוח – מן המדף.
המרכב והשלדה עשויים קרבון שתורם את שלו למשקל העצמי הנמוך בהחלט: 1,200 ק"ג בלבד (כך מבטיחים באופטימיות מה באראש. לא בדקנו). אם נתון זה נכון, הרי שמדובר בהישג ראוי להתגאות בו. לשם ההשוואה, כמה וכמה מכוניות-על בהן מתעתדת האראש AF10 להתחרות שוקלות יותר ממנה, ולא במעט. דוגמאות? פגאני זונדה – החל ב-1,280 ק"ג. למבורגיני גיארדו – 1,430 ק"ג. פרארי F430 – כ-1,450 ק"ג. מורצ'ילאגו – 1,750 ק"ג. (הכיוון ברור, לא?).
גם באראש הולכים על הנוסחה שרבים וטובים הלכו לפיה לפניהם: שימוש במנוע חזק, אמין וזול יחסית – מן המדף. הבחירה נפלה (גם כאן) באופן כמעט טבעי על מנוע השברולט קורבט Z06 (בנפח 7.0 ליטר, V8) שהספקו הסטנדרטי (498 סוסים) הועלה בדרך אל לב ה-AF10 לכדי 530 כוח-סוס. העלאת הספק שכזו, למען הסר ספק, היא בגדר צניעות מופלגת. כבר הוכח שניתן לסחוט ממנוע זה הרבה יותר כוח, כך שהפוטנציאל לעוד יותר כוח וביצועים קיים. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר ידני-6-הילוכים מתוצרת Graziano כאשר בשלב מאוחר יותר תצטרף גם תיבה סיקוונסיאלית להיצע. 530 כוח-סוס אולי כבר לא מרגשים במיוחד בליגת מכוניות-העל כיום, אבל בצירוף נתון המשקל הזערורי (במידה והוא אכן נכון) אמורים להתקבל ביצועים ראויים בהחלט; באראש לא מרחיבים בתחום אך מבטיחים כי המהירות המרבית הצפויה "תעבור את ה-320 קמ"ש".
תחילת השיווק? "מתישהו במהלך 2009"...