מדובר כאן ברעידת-אדמה פוטנציאלית, לא פחות. אחרי שבוע פיננסי סוער ברחבי העולם בכלל ובארה"ב בכלל, אתר העיתון ניו-יורק טיימס דיווח כי בין ג'נרל-מוטורס לבין קרייזלר מתנהלות שיחות אודות מיזוג אפשרי בין צמד ענקיות תעשיית הרכב. התקשורת האמריקנית, מיותר לציין, התפוצצה. מדובר בנושא חם המתעדכן על בסיס רגעי, אך נכון לעכשיו ההערכות מדברות על סיכוי של 50-50 להתרחשות המיזוג, ולא מדובר על רכישה פשוטה של קרייזלר על-ידי GM – צעד שהיה מחייב השקעת מזומנים לא קטנה, ש-GM לא ממש יכולה להרשות לעצמה כרגע. אי לכך מדובר על עסקה לפיה יווצר קונצרן משותף, בו יהיה לסרברוס – בעלת הבית הראשית הנוכחית של קרייזלר – נתח ניכר. אתר CNBC מדווח כי השיחות בין שני הקונצרנים מתקיימות מזה כחודש, וכי GM ניהלה לפני כן מו"מ עם פורד – מהלך שנדחה בסופו של דבר על-ידי פורד – טרם פנתה לקרייזלר.
ההשפעה של מיזוג מסוג זה, אם יצא לפועל, תהיה מרחיקת-לכת וחובקת עולם. שתי החברות נאבקות מול תנאים כלכליים אוביקטיביים קשים ביותר בשוק העיקרי שלהן, ארה"ב, שם נמצא שוק הרכב בכללותו בשפל כבד, אך כבר הרבה לפני כן דיממו השתיים מזומנים בהיקף של מיליארדי דולר בשנה ואיבדו נתחי-שוק בקצב מבהיל. בשבוע האחרון ירדה מניית GM לשפל שיא מאז שנות ה-50 (!).
מקורות בתעשיית הרכב טוענים כי GM איננה היחידה. סרברוס, אומרות השמועות, מדברת גם עם יצרני רכב אחרים, ביניהם ניסאן (עימה כבר יש לקרייזלר הסכם שת"פ בהיקף קטן).
בהודעת-תגובה רשמית מטעם קרייזלר נמסר כי "החברה אינה נוהגת, כמדיניות, לאשר או לגלות את המתרחש במהלכים עסקיים פרטיים", וכי החברה בוחנת מספר אפשרויות לשותפויות גלובליות. בשלב זה, אומרת קרייזלר, אין כל הסכמים חדשים ואין על מה להודיע.
יצויין כי ג'נרל-מוטורס הפסידה כ-15 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008 לבדו. קרייזלר, כחברה בבעלות פרטית מלאה, אינה מחוייבת לדווח על תוצאות עסקיות.