ניסאן GT-R במפרט יפני. כזו, בדיוק, עשתה 7:29 ברינג. עם צמיגים סטנדרטיים. הבנתם את זה, פורשה?בימינו אלה, זמן הקפה סביב מסלול הנורדשלייפה של הנורבורגרינג – הרינג, בקיצור – הוא ענין חשוב תדמיתית. יעידו על כך הפרסומים אודות תוצאה נהדרת שהשיגה מכונית כזו או אחרת ברינג, אותם אנו מקבלים חדשות לבקרים מצד יצרנים שונים. המסלול המפורסם, הידוע בכינויו "הגיהינום הירוק", משמש כאתר-ניסויים פופולרי בשלבי הפיתוח של מכוניות רבות, ולא רק מכוניות ספורט; אך בסופו של דבר, השגת זמן הקפה טוב מהווה יעד בפני עצמו לחלק מהיצרנים.
פורשה, מתברר, לא כל כך אהבה את העובדה שהניסאן GT-R השיגה זמני הקפה טובים יותר משל מיטב דגמיה. העובדה שה-GT-R גם זולה משמעותית מה-911 המקבילה לה הוסיפה שמן למדורה. וכך אירוע שבסוף ספטמבר הוציאה פורשה הודעה לעיתונות שמהווה מבחינה מסויימת תקדים יוצא-דופן: ההודעה אינה מדברת על מכוניות פורשה אלא על יצרן אחר... בהודעה הנ"ל מטילה פורשה ספק, במלים עדינות, ביכולתה של ניסאן GT-R סדרתית להשיג את התוצאה שפרסמה ניסאן, או אפילו להתקרב אליה. פורשה, מתברר, חשדה כי ההקפה של 7:29 דקות של ה-GT-R אינה סבירה בעליל – ורכשה מכונית מהדגם המדובר, במפרט אמריקני, על מנת לבדוק זאת בעצמה. בהודעה לעיתונות טענה פורשה כי זמן ההקפה שהשיגו נהגי-המבחן שלה נופלים ב-25 שניות תמימות מהזמן שפורסם על-ידי ניסאן. ההסבר? "מכונית-פלא זו עם [הקפה של] 7:29 לא היתה יכולה להיות מכונית סדרתית. אנו לא רואים איך תוצאה כזו יכולה להיות אפשרית. אנו משערים כי עם הניסאן הזו השתמשו בצמיגים אחרים". במלים אחרות, פורשה טענה כי ניסאן השתמשה בצמיגים שונים מאלו הסדרתיים – במלים אחרות, רימתה.
פורשה נגד ניסאן: קרבות הרינג נמשכים – במלים
צילום: מנהל
זהו, בדיוק, צמיג דנלופ המדובר (כאן במצב טרום-רינג...)

(במאמר מוסגר, אנו מציינים כי ההודעה של פורשה מפתיעה, שלא לומר תמוהה. יצרן המכוניות הרווחי ביותר בעולם ובעל השליטה על פולקסווגן לא ממש צריך לעסוק בשטויות שכאלו: זה פשוט לא מכבודה של פורשה).
התגובה של ניסאן הגיעה אתמול (9.10) – ומה שניסאן אומרת לפורשה, בגדול, זה "עזבו אותנו באמאשכם". ה-GT-R שקבעה 7:29 ד' באפריל השנה היתה סדרתית לגמרי, במפרט השוק היפני, למעט תוספת של 50 ק"ג למשקל... בגלל ציוד מדידה וצילום, אגב. הצמיגים שהותקנו עליה היו אחת משתי האופציות שמוצעים לרוכשים ביפן: דנלופ SP Sport 600 DSST CTT, סדרתיים לחלוטין. דנלופ הצהירה על כך רשמית בהודעה לעיתונות בזמנו. הצמיגים שעימם בוצעה בפועל הקפת השיא נמצאים ברשות סומיטומו, חברת-האם של דנלופ, וניתנים לצפיה ולבדיקה שם. ההקפות המדודות נערכו בנוכחות ותחת בדיקה עיתונאית מטעם מגזין יפני נחשב.
אבל הסעיף המשעשע ביותר הוא זה בו מסבירה ניסאן כי החברה מציעה קורסי נהיגה מהירה ללקוחות נוכחיים ופוטנציאליים של ה-GT-R כדי לסייע להם להפיק את המקסימום ממכוניתם... ניסאן, אומרת ההודעה, תקבל בברכה כל הזמדנות לסייע ליצרני רכב אחרים "להבין את מלוא הפוטנציאל של ה-GT-R". במלים אחרות, ניסאן אומרת לפורשה "תשלחו אלינו את נהגי המבחן שלכם, כדי שנסביר להם איך נוהגים מהר".
בנימה רצינית יותר, מסביר ראש פרוייקט ה-GT-R בניסאן, קאזוטושי מיזונו: "השתמשנו באופן אינטנסיבי במסלולי מירוץ במהלך פיתוח ה-GT-R. השגת זמן-הקפה מהיר מעולם לא היתה יעד בפני עצמו אלא פרמטר פשוט ועקבי לבדיקה והשוואת ה-GT-R לשאר העולם. עבורנו, בחינת המכונית עם רכיבים מיוחדים כמו צמיגים יעודיים הינה חסרת משמעות. בחינת המכונית במצב סטנדרטי היא הרבה יותר רלבנטית עבורנו מאשר יצירת רכב חד-פעמי שהלקוחות שלנו לא יוכלו לקנות".
ניסאן מסכמת את התגובה בהזמנה פתוחה לנציגי העיתונות להצטרף להמשך הניסויים בנורבורגרינג, שיחודשו באפריל 2009, כחלק מהשקיפות שאפיינה גם שלבי ניסוי ובחינה קודמים.
ואנו מרשים לעצמנו לסכם: פורשה, עם כל הכבוד, חפשו עץ אחר לטפס עליו. אצל שברולט או דודג', אולי?