כאשר נחשפו לא מכבר תמונותיה הרשמיות של המגאן דור-3 החדשה, היה ברור כי הנועזות שאפיינה את הדור הקודם של המגאן נעלמה. גרסת ה-5 דלתות (היחידה שהוצגה באותו שלב) הראתה כי ברנו העדיפו לקחת צעד אחורה וללכת על עיצוב שמרני יחסית. נותרה תקווה כי גרסת הקופה, שהופיעה כקונספט מרהיב-עין וייחודי בתערוכת ז'נבה האחרונה, תשמור על הגחלת גם בשלב הייצור הסדרתי. היה ברור אמנם כי רנו לא תשאר עם דלתות-הפרפר הכפולות של מכונית התצוגה, אך מבחינה עיצובית נטו המגאן קופה-קונספט היתה מרשימה בהחלט גם ללא הדלתות הללו.
תערוכת פריז: רנו מגאן קופה
צילום: מנהל
עכשיו הוצגה גם המגאן קופה בתערוכת פריז לצידה של ההאצ'בק 5 דלתות – ולצערנו עלינו לדווח כי אין כאן יותר מדי סיבות לשמוח, לאלו מאתנו שאהבו את רנו כמותג בלתי-שגרתי ונושך-מוסכמות. המגאן קופה החדשה היא מכונית קונבנציונלית בעיצובה, למעשה יותר האצ'בק מאשר קופה – אם כי האבחנות הלו מזמן הטשטשו ממילא, אז לא נהיה קטנוניים.
תערוכת פריז: רנו מגאן קופה
צילום: מנהל
לזכות רנו אפשר לומר כי נעשתה כאן אבחנה ברורה יותר לעומת גרסת ה-5 דלתות מאשר בדגם היוצא, בו הדמיון בין גרסאות ה-3 וה-5 דלתות היה רב יותר. על כך גם יעידו הכינויים הרשמיים השונים: במגאן דור 2 הנוכחית, גרסת ה-3 דלתות כונתה Sport Hatch, ואילו בדגם החדש חוזרת רנו להשתמש בכינוי 'קופה', כמו בגלגול הראשון של המגאן.
תערוכת פריז: רנו מגאן קופה
צילום: מנהל
מעבר לצורה שונה של הגג, המשתפל מטה יותר מאשר בהאצ'בק, חלונות-הצד הצרים יותר והחלון האחורי בעל השיפוע המודגש, ביצעה רנו שינוי החרטום היוצר לקופה מראה משלה, פשוט על-ידי משטחים בגוון מתכתי במקום בצבע הגוף מתחת לכל פנס וסביב הכונס הצידי. התוצאה מעניקה מראה קרבי יותר.
בצד המכני אין הבדלים בין הקופה להאצ'בק. כמו בגרסת ה-5 דלתות, גם המגאן קופה קחלה מקודמתה בשיעור ממוצע של 8 ק"ג – הישג נאה עבור פיז'ו.
האם אתם מסכימים עם דעתנו לגבי העיצוב? צפו בתמונות וספרו לנו מה דעתכם.