K1300Rתערוכת האופנועים הבי"ל החשובה שבקלן, גרמניה, מהווה במה ביתית מתאימה בראש ובראשונה עבור חטיבת האופנועים בב.מ.וו שהשיקה סדרת דגמים מעודכנת – K1300 ואופנוע מרוץ גזעי שכולם מחכים לראותו "יורד אל העם", קרי: מוצע בגרסה חוקית לכביש.
דגמי ה-K בב.מ.וו מתייחדים במנוע בעל 4 צילינדרים, בניגוד לתצורת המנוע המאפיינת את אופנועי ב.מ.וו ב-80 השנים האחרונות: 2 צילינדרים שוכבים, זה מול זה, תצורה המכונה 'בוקסר'.
ב.מ.וו אופנועים – דגמי 2009
צילום: מנהל
K 1300 GT

השינוי העיקר אותו עברה סדרת ה-K הוא במנוע: מנוע 1,300 סמ"ק חדש המחליף את מנוע ה-1,200 היוצא. הסדרה כוללת 3 דגמים: K1300R – אופנוע ספורטיבי "עירום", נטול פלסטיקה מיותרת בו הטכנולוגיה החשופה מהווה חלק חשוב מהמראה הכללי. וזה האחרון כולל למשל זרוע אחורית בודדה (בצד אחד, עליה מותקן הגלגל ובתוכה עובר גל ההינע המניע – כאן אין שרשראות בהינע הסופי), מתלה קדמי ייחודי (המזלג קשיח והבולם/קפיץ ממוקמים בנפרד) ועוד. המנוע בדגם זה מכוון כך שיציע 173 כוח-סוס.
האח השני במשפחה הוא ה-K1300S – הספורטיבי שבחבורה. זהו אופנוע 'ספורט-תיור' גדול ומהיר (נתוני ביצועים טרם פורסמו) בו מותקן אותו המנוע כמו ב-K1300R עם התאמות ושינויים מינוריים, בהם העלאת הספק לכדי 175 כוח-סוס.
השלישי בסדרה הוא דגם התיור המאובזר – ה-K1300GT – תחום בו ב.מ.וו נחשבת מזה עידנים כמובילה עולמית – ונראה כי החבר'ה מבוואריה לא השאירו גם כאן הרבה מקום לפאשלות או טעויות. כאן מדובר שוב באותו המנוע בנפח 1.3 ליטר, אך הפעם הוא מכויל להפיק 160 כוח-סוס אך בטווחי סל"ד נמוכים ורגועים יותר מאשר אצל צמד אחיו הקרביים יותר. הדגם מבוסס על גרסת התיור היוצאת עם מנוע 1.2 ליטר, אך רוענן ועודכן סביב, בכלל זה עם מזוודות וחיפויים חדשים, משקף חדש (מתכוונן) ועוד.
דגם זה צפוי להיות היקר בסדרה – החל ב-17,600 יורו, בגרמניה (קרוב ל-16,000 יורו עבור ה- K1300S ו-2,000 יורו פחות עבור גרסת ה-R העירומה.
ב.מ.וו אופנועים – דגמי 2009
צילום: מנהל
S1000RR בגרסה המוכנה למסלול. מתי גם לכביש הציבורי?

עוד חשפה ב.מ.וו את היהלום שבכתר החברה כיום, הנקרא S1000RR – אופנוע מרוץ הנמצא זה זמן מה בפיתוח וניסויים, שישתתף בסבב ה'סופרבייק' העולמי כאשר הרוכבים טרוי קורסר (Troy Corser) ורובן קסאוס (Ruben Xaus) ינסו להשיג על גבו את התואר. ב.מ.וו לא משחררים מידע רב לגבי אופנוע זה, למעט נתון ההספק שיעמוד על 180 כוח-סוס ומערכות ABS ובקרת אחיזה מתקדמות שמותקנות בו (הכוונה מן הסתם לגרסאות החוקיות לכביש העתידיות). ניתן רק לנחש (לקוות?) שייתכן בהחלט שנראה גרסה חוקית לכביש של דגם 'סופר-ספורט' זה בעתיד, כאשר בב.מ.וו הבטיחו בעבר כי ה-S 1000 RR יחל להימכר לקראת אמצע 2009.