סבסטיאן לואב מנצח שוב - בדרך לאליפות חמישית?פורד בלחץ. כמעט בהיסטריה. לפני שלושה מרוצים הם עוד הרגישו בשליטה – הירבונן הוביל את האליפות בהפרש קטן והקבוצה הובילה על סיטרואן בהפרש יפה. אבל בשני המרוצים הקודמים הכל התחרבש, אם תסלחו לנו על השפה. סיטרואן זכתה פעמיים לעמוד בשני המקומות הגבוהים על הפודיום והיחס בין הקבוצות התהפך: בכניסה לראלי ספרד סיטרואן הובילה על פורד ב-20 נקודות ולואב על הירבונן ב-8 נקודות – פער גדול למדי כשלוקחים בחשבון את העובדה שנותרו עוד ארבעה מרוצים לעונה, שניים מהם מרוצי אספלט (בהם ללואב יתרון מובנה). אז פלא שהם בלחץ?
והלחץ עושה את שלו – פורד נאלצו להקריב את נהגם המשני, יארי-מאטי לאטוולה, לטובת אשף אספלט צעיר וידוע שעשה מיני-קאמבק העונה – פרנסואה דובאל. הבחור הוקפץ מקבוצת סטובארט (אליה הגיע לאחר התאונה הקשה של גאלי בראלי גרמניה שהשביתה אותו להמשך העונה) לקבוצה הראשית של פורד לצד הירבונן, בעוד לאטוולה נאלץ לעשות את הצעד ההפוך, למשך שני מרוצי האספלט הקרבים.

הסטייג' הראשון הוכיח מי כאן הבוסים – לואב וסורדו קבעו את הזמן המהיר ביותר, בעוד הירבונן הגיע רביעי אך עדיין התלונן כי הנהיגה שלו הייתה איומה, לא פחות. דובאל הוכיח ממה הוא עשוי כשקבע את הזמן השלישי בטיבו, אבל בסוף היום גם זה לא הספיק לקבוצת פורד, ומנהלה מלקולם וילסון אף אמר כי הוא אינו מרוצה מהקצב של נהגיו, וכי לואב שלח להם כבר בתחילת הראלי מסר ברור מאוד...
בתחילת היום השני לואב המשיך לעשות את מה שעשה כל-כך בקלות עד אותו הרגע – לנצח בסטייג'ים. הירבונן מצידו עדיין לא מצא את הכיוונון המושלם לרכב עבור כבישי האספלט המהירים ונאלץ לצפות בלואב מתרחק ממנו על לוחות הזמנים מידי סטייג' וסטייג'. רק בקטע הדירוג העשירי הוא סוף סוף ניצח, ואחריו גם דובאל זכה לשני נצחונות בסטייג'ים. אבל זה כבר היה בבחינת "מעט מדי, מאוחר מדי" שכן היה כבר ברור שלואב הוריד את הקצב כדי להמנע מטעויות – ההפרש עמד אז על כדקה בין לואב במקום הראשון והירבונן ברביעי, והיחיד שאיים על האלוף הצרפתי היה חברו לקבוצה סורדו, שגם אם היה מסוגל לעקוף לא היה עושה זאת עקב הוראות קבוצתיות.
והוראות קבוצתיות הן בדיוק אלו שהכריעו את המקום האחרון על הפודיום, בסופו של היום השלישי. פרנסואה דובאל נאלץ להוריד קצת את הקצב ולסיים את הראלי מאחורי הירבונן, כדי לספק לנהג הראשי של פורד עוד נקודה במאבק מול לואב. דרמה גדולה הרבה יותר התרחשה במקומות הבאים בטבלה – אורמו אאבה האסטוני הצליח לעקוף את פטר סולברג מסובארו לאחר קרב קשה בין השניים לאורך שלושת ימי הראלי, אך בסטייג' הלפני אחרון סבל מתאונה ונאלץ לפרוש. כך עלה סולברג למקום החמישי ואחריו סיים לאטוולה, לאחר קרב עיקש משלו מול כריס אטקינסון מסובארו, אותו ניצח בסוף היום בהפרש של שניה אחת.

ראלי ספרד הרחיק עוד יותר את לואב וסיטרואן מפורד והירבונן – לואב מוביל כעת את האליפות ב-12 נקודות וסיטרואן הגדילה את הפער מפורד ל-27 נקודות. בהתחשב בעובדה שלואב לא הפסיד ראלי אספלט מאז 2005 (11 ארועים בסך הכל), לא נראה שבצרפת בשבוע הבא ההפרש הזה עומד לקטון, וזה בהחלט אומר שהאליפות החמישית ברצף נמצאת בטווח נגיעה עבור האלוף הצרפתי.

דירוג ראלי ספרד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:21:17.4 (10 נק')
2. דניאל סורדו (סיטרואן) – 24.9+ (8 נק')
3. מיקו הירבונן (פורד) –1:02.5+ (6 נק')
4. פרנסואה דובאל (פורד) – 1:10.8+ (5 נק')
5. פטר סולברג (סובארו)– 3:27.4+ (4 נק')
6. יארי-מאטי לאטוולה (סטובארט-פורד) – 4:03.8+ (3 נק')
7. כריס אטקינסון (סובארו) – 4:04.9+ (2 נק')
8. אנדריאס מיקלסן (פורד פרטית)– 5:19.6+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 12 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 96 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 84 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 59 נק'
4. כריס אטקינסון (סובארו) – 42 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 37 נק'
6. פטר סולברג (סובארו)– 36 נק'
7. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 22 נק'
8. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 17 נק'

דירוג קבוצות אחרי 12 מרוצים:

1. סיטרואן – 159 נק'
2. פורד – 132 נק'
3. סובארו – 80 נק'
4. סטובארט-פורד – 55 נק'
5. מונצ'י-פורד – 22 נק'
6. סוזוקי – 20 נק'