30 שנה לאחר תחילת הייצור מתגלגלת המכונית ה-300,000 משערי מפעלי ב.מ.וו הנושאת את לוגו ה-M המפורסם, לוגו מחלקת הביצועים של ב.מ.וו. מדובר, אגב, ב-M3 קופה לבנה, שנמסרה – צחוק הגורל – ללקוח מאושר מרגנסבורג-גרמניה, במקרה גם מקום מושבה של מחלקת הביצועים של היצרן הבאווארי. בב.מ.וו מתקשים להפריז בחשיבותה של מחלקת הביצועים שלה, כאשר עד היום הלוגו והקו המנחה את מנהלי חברת הבת הוא ^הנאה מנהיגה^, וב.מ.וו – שלא במעט נשענת בתדמיתה על עניין ההנאה מהנהיגה – חייבת לפחות חלק מתדמית זו למכונות הנהיגה המרשימות המתהדרות בסמל ה-M הבולט על הדגמים הרלוונטיים. כל זאת למרות שמכירות גרסאות ה-M של ב.מ.וו – ויש לא מעט כאלו – מהוות אחוז אחד מסך מכירות ב.מ.וו בעולם. BMW Motorsport GmbH הוקמה בשנת 1972 בכדי לקדם את הספורט המוטורי בחברה. שש שנים מאוחר יותר הוצגה מכונית-העל הראשונה (והיחידה עד כה) תחת הסמל הכחול-לבן – ה-M1 – אשר למרות שרק 445 יחידות ממנה נמכרו עד להפסקת הייצור ב-1981, הפכה חיש מהר לאגדה מוטורית. ה-M1 זכורה לטוב עד עצם היום הזה עד כדי כך שהיא עדיין מהווה קטליזטור לאפשרות חזרת ב.מ.וו לתחום מכוניות העל, כפי שראינו עם חשיפת הקונספט M1 Hommage. החל מ-1984 נכנסו גרסאות ה-M השריריות להיצע של ב.מ.וו ובמספרים מרשימים בהרבה מנתוני מכירות ה-M1 ז^ל. בעשור הראשון נמכרו כ-35,000 ב.מ.וו M מכל הגרסאות; ב-1994 יוצרו לראשונה יותר מ-10,000 מכוניות-M בשנה והשנה, רק מה-M3 החדשה נמכרו בארבעת החודשים הראשונים יותר מ-4,000 יחידות. השוק החשוב ביותר עבור מחלקת ה-M בב.מ.וו הוא ארה^ב.