המכוניות החשמליות הסדרתית הראשונות שינועו על כבישי ישראל עשויות להיות דווקא מבית מיצובישי היפנית. כך עולה מדבריו של צביקה פולק – מנכ^ל כלמוביל יבואנית מיצובישי, יונדאי ומרצדס. מדובר בגרסה החשמלית של ה-i קאר, מכונית המיני של מיצובישי שתצא למבחנים באירופה לקראת סוף 2008. מיצובישי הקצתה למבחנים מקיפים, מעשיים וארוכים באירופה כמה עשרות מכוניות, כאשר כמה בודדות מהן (הצפי מדבר על חמש) ינחתו גם בארץ. מבחינת היפנים המהלך מהווה בחינה מדוקדקת והיקפית לקראת הבאת המכונית לשיווק שוטף תוך שנתיים עד שלוש שנים. ^וברגע שהמכונית תוצע לשוק באירופה היא גם תגיע לישראל^ מצהיר פולק. לפי פולק הגעת המכוניות לארץ אינה נובעת דווקא מהטבות המס שהעניקה להן מדינת ישראל. ^כרגע השיקול אינו כלכלי אלא טכני. בדיקות בתנאי מזג האוויר הקשים שלנו, והמידות הקטנות של מדינת ישראל^. פולק אינו מוכן להתנבא על מחיר אבל מסביר ^זה לא הולך להיות רכב זול. הוא יעלה לפחות כמו כלים מקבילים ואף יותר מזה. זה מה שאומרים בכל החברות ואף אחד לא מדבר על מכירת אלפי מכוניות^. אף אחד, חוץ מפרוייקט בטר-פלייס של אגסי כמובן. אגב, יבואני מיצובישי לא ניהלו מגעים עם אנשי המיזם, שמצפים אף הם לנחיתת אבות טיפוס חשמליים ראשונים לקראת סוף השנה. לפי פולק ^את האתגר הכלכלי שעומד בפני המכונית החשמלית ניתן לפתור גם דרך ליסינג – מימון הסוללה – ולאו דווקא בצורה של אגסי^. במיצובישי מאמינים שעם ה-i החשמלית תנחתנה בארץ גם הגרסאות הרגילות של מכונית המיני, שיחזקו את המבחר של היצרן היפני בארץ. בכלמוביל מסבירים שהתחום החשמלי עשוי גם לסייע בהחזרת סמארט לארץ. המכונית החשמלית של סמארט נמצאת כרגע בניסוי מעשי בלונדון אבל לפי פולק ברגע שתהיה גרסה חשמלית מוכנה לשיווק בכלמוביל ישמחו להביא אותה.