אודי נמצאת בימים אלו בסיומם של מבדקי שוק וסקרי כדאיות בדבר ייצור סדרתי של גרסת הדיזל האימתנית ל-R8 שקיימת כרגע כמכונית תצוגה בלבד. ההתלהבות מצד התקשורת כמו גם מצד באי התערוכות בהן הוצגה המכונית הובילה לבחינה מעמיקה יותר של הפרויקט, ונכון לעכשיו הכיוון חיובי. ^ההחלטה הסופית תתקבל עד קיץ זה^ מגלה דובר אודי יוסף שלוסמאכר, ^כאשר היעד לתחילת השיווק – אם וכאשר – הוא שנתיים מהיום^. ברור כי ייצור מכונית-על עם מנוע דיזל, למעשה הראשונה אי-פעם בייצור סדרתי, נועדה לא פחות לעזור שיווקית ותדמיתית ליצרן מאשר מסחרית. באודי צופים ^בעיות^ בעמידה בדרישת שכן הביקוש למכונית-העל שלהם עולה על כל הציפיות. השקת גרסת דיזל כה מתקדמת, כאשר המנוע ישמש מכוניות נוספות בהיצע, יוכל רק לעזור. והמספרים – בכל קנה מידה – מרשימים ביותר, הרבה מעבר לעוד גימיק חסר בסיס: להזכירכם, ל-V12 נפח של 6.0 ליטר, 500 כוח-סוס ו-102 קג^מ. דיזל, להזכירכם... הביצועים המובטחים גם הם אינם מעליבים: ^מעל 300 קמ^ש^ כמהירות מרבית, לדברי אודי, ו-0-100 קמ^ש תוך 4.2 שניות. מנהל הפרוייקט באודי, תומאס קרויטר, מעריך כי צריכת הדלק הממוצעת תעמוד לבסוף על יותר מ-10 ק^מ לליטר; די להוסיף נתון זה לנפח מיכל הדלק בן 90 הליטרים והנה שיא נוסף לאודי – מכונית העל בעלת טווח הנסיעה הגדול בייצור סדרתי... גם זה משהו, לא? באודי גם נערכים לשווקים חשובים כמו ארה^ב ולתקנות עתידיות ומבטיחים כי המנוע יעמוד בתקני יורו-6.