לפני כשנה וחצי דיווחנו – יחד עם פחות או יותר כל עיתונות הרכב בעולם... – על התוכניות של אאודי להתחיל בייצור ה-Q7 הבכירה, ה-V12 TDi קוואטרו.
מסיבות שונות – בעיקר טכניות – התעכב הייצור הסדרתי של המכונית עם מנוע הדיזל החזק בעולם עד היום; עתה מכריזה אאודי כי בז'נבה, בעוד ימים בודדים, תושק הגרסה המוכנה לייצור של המכונית הסדרתית בעלת מנוע הדיזל החזק אי-פעם. כשמו כן הוא – V12 – בנפח 6.0 ליטר (5,934 סמ^ק) ועם 500 כוח-סוס מאוד מרשימים, בדיוק כפי שהובטח.
הכוח האדיר מתקבל בין היתר הודות לתמיכתם הנדיבה של צמד מגדשי טורבו ומצנני ביניים. המומנט – 102 קג^מ מרביים! – מרשים לא פחות, והוא מתקבל בטווח הסל^ד שבין 1,750 ל-3,250. תיבת ההילוכים המעבירה את הכוח האדיר הזה אל כל הגלגלים היא אוטומטית, בעלת 6 מהירויות. התיבה חוזקה ושופרה במיוחד בכדי שתעמוד בעומסים הקיצוניים הנדרשים ממנה כתוצאה מהרומן הכפוי עם יחידת הכוח הברוטאלית הזו.
הביצועים, מן הסתם, מרשימים אף הם: 0-100 קמ^ש קלאסיים יגזלו כ-5.5 שניות מזמנכם והמהירות המרבית יכלה להיות הרבה מעבר ל-250 הקמ^ש, אלמלא ההגבלה האלקטרונית שאאודי דאגה להכניס לעסקה. למרות המספרים המרשימים באגף ההספק והביצועים, מצהירים באאודי כי צריכת הדלק הממוצעת מרשימה ביותר אף היא, ועומדת על 8.4 ק^מ/ליטר.
באאודי מתגאים בעובדה כי מנוע ה-6.0 ליטר ב-Q7 מבוסס במידה רבה על מנוע הV12 בנפח 5.5 ליטר שהוביל את האאודי R10 TDi פעמיים לניצחון במרוץ 24 השעות של לה-מאן. שם, אמנם, עמד ההספק המרבי על יותר מ-650 כוח-סוס. אבל, השורשים במסלול המרוצים בטח שלא מזיקים לתדמית.
במידה רבה – זו הרי הפואנטה במרוצים בכלל, לא? quattro GmbH – קוואטרו בע^מ, מחלקת הביצועים באאודי – היא האחראית לפיתוח ולייצור SUV-העל הזה, שבאאודי מצהירים כי מנועו האדיר מעניק לו ביצועים והתנהגות כשל מכונית ספורט. סימן השאלה היחיד העומד מעל לכל הפרויקט, והמתחבא בתחתית ההודעה לעיתונות אומר ש^ייצור ה-V12 TDi יחל במחצית השנייה של שנה זו^, מה שיכול לרמז שעדיין ייתכן וישנן בעיות אחרונות לפתור או ליטושים אחרונים ללטש בטרם נראה את המוטציות-דיזל הראשונות הללו באולמות התצוגה. על מחירים עוד לא דווח.