לב ה-GXP העתידי: מנוע הקורבט החדש, ה-LS3 עם 430 כוח-סוס
בין גרסאות הפונטיאק G8 – משפחתית/סלון חדשה בסגנון אמריקני – תוצע גם גרסת ה-GT עם מנוע 6.0 ליטר עם 361 כוח-סוס. ממידע שהגיע לאתר 'אוטובלוג' האמריקני ניתן להבין שה-GT היא רק הקדימון לדבר האמיתי שיושק ככל הנראה עוד בסוף שנה זו: ה-G8 GXP. עובד באחת מסוכנויות GM בארה"ב לו גישה למחשב של הקונצרן ביקש לברר פרטים אודות ה-G8 החדשה וגילה להפתעתו כי תחת האופציות לסוגי מנועים מוצעת גם גרסה שתיקרא GXP; מתחת לסעיף "מנוע" מופיע 'LS3 6.2L V8'.
עבור מי שהמדובר בנוסחאות חסרות פשר נזכיר כי זהו שמו של מנוע קורבט ה"בסיסי" שהחליף לקראת שנת המודל הנוכחית (2008) את מנוע הקורבט הקודם, ה-LS2. באמתחתו 430 כוח-סוס סטנדרטיים, או 436 לאלו שיזמינו ערכת מפלטים משופרת.
למרות שהמידע דלף במקרה, נראה כי מדובר במידע אמין. אם כך הם פני הדברים, הרי שה-GXP תהיה סלון אמריקנית גדולה שתציע יחס של כוח-סוס לדולר מהטובים בשוק. לא צריך הרבה מעבר לכך בכדי להפוך את הגרסה הזו ללהיט בארה"ב. הקוריוז בסיפור נמצא במקורות; ה-G8 היא למעשה הולדן קומודור אוסטרלית, שהוסבה לכבישי ארה"ב. באוסטרליה מצויידות הגרסאות החמות של הקומודור מזה שנים באופן מסורתי במנועי הקורבט. נמתין לראות אם כל הספקולציות תתחברנה לבסוף לכדי מציאות שתיקרא פונטיאק G8 GXP...