ג'נרל מוטורס – עדיין יצרנית הרכב הגדולה בעולם, אך לבטח לא הרווחית שבהן – טרם מראה סימני התאוששות או יציאה מהמשבר הגדול בתולדותיה, בו היא שרויה. חברת הענק האמריקנית סיימה את שנת 2007 עם שיא שלילי של כמעט 40 מיליארד דולר הפסד. מהנהלת החברה נודע כי בכוונתה לפטר עוד עשרות אלפי עובדים, במסגרת הניסיון לעצור את נחשול ההפסדים האדיר – 74,000 למען הדיוק. אנשי הקונצרן מדווחים, מן הסתם, כי הכיוון – למרות המספרים האדומים המפחידים – חיובי, וכי זהו חלק מ^הליך הבראה בכיוון הנכון^, יחד עם צעדים רבים נוספים, כמובן. כמו יתר יצרניות הענק האמריקניות, גם GM נאבקת על חייה בשוק המשתנה במהירות לאחר שלא השכילה לחזות זאת ולהיערך לכך מראש. עיקר הבעיה היא האחוז ההולך וקטן אותו תופסות היצרניות האמריקניות בשוק המקומי, מצב המבליט בין היתר את כוחה של טויוטה – המייצרת כמעט אותה כמות מכוניות כמו GM – אך מן הסתם רווחית יותר, וברור לכולם שבשנה הבאה היא תטפס אל ראש רשימת יצרניות הרכב הגדולות בעולם, מדיחה את הגנרל הזקן ממקומו זה כמעט 8 עשורים.