F-150 החדש מוצג בדטרויט
כאשר פורד מציגה דור חדש של ה-F-150, הרכב הנמכר ביותר שלה בארה"ב – הרכב הנמכר ביותר בארה"ב, נקודה – מדובר בצעד משמעותי ביותר. לאור זאת לא מפתיע שפורד בחרה בדטרויט להצגת ה-F החדש. עבורנו ה-F-150 כלל אינו רלבנטי, למרבה הצער (אלינו מגיע רק ה-F-350 ממשפחת הסופר-דיוטי הכבדה, שכוללת את האחים העוד-יותר גדולים של ה-F-150. אלו מטופלים בנפרד, עם מחזור חיים ועדכונים בהפרש פאזה מדגמי ה-F הקלים יותר), ולכן לא נלאה אתכם בכל הפרטים ונתמקד בשינויים העיקריים.
ובכן יש שלדה חדשה, קלה וקשיחה מקודמתה; בצעד מפתיע ויתרה פורד על מנוע ה-V6 בהיצע, כאשר את מקומו תופס מנוע V8 בנפח 4.6 ל' בגרסה בסיסית עם 2 שס' לצילינדר. המנועים האחרים הם המשך של ה-F-150 היוצא, דהיינו אותו V8 בנפח 4.6 ל' אבל עם שלושה שס' לצילינדר, וה-5.4 ל' 'טרייטון' – שניהם עם יותר הספק וצריכת דלק משופרת לעומת הקיים. ה-5.4 מותאם כעת לפעולה על דלק E85 הפופולרי בארה"ב. פורד מציינת בגאווה כי צריכת הדלק השתפרה בממוצע ב-1 מייל לגלון – דהיינו בערך 0.4 ק"מ לליטר. אה, וואוו... איכשהו, אנחנו לא בטוחים שזה יספיק כדי לעצור את הצניחה במכירות סדרה F, אשר נובעת בעיקרה ממצב מחירי הדלק בארה"ב. יש גם תיבה אוטומטית חדשה בהיצע, עם 6 הילוכים. החדשות הטובות הן שבעתיד הקרוב יצורף מנוע דיזל להיצע – אנחנו לא בטוחים איזה – וגם V6 טורבו 3.5 ל' מסדרת ה'אקובוסט' המתקדמת החדשה.
את השינויים העיצוביים אתם יכולים לראות בעצמכם: ה-F-150 מקבל חרטום בהשראת רכבי הפנאי של פורד, בעיקר ה-Edge, כאשר ברמות הגימור השונות מקבלים פריטי בלינג שהאמריקנים אוהבים במינונים שונים. יש רמת גימור חדשה וגבוהה במיוחד, 'פלטינום', שכוללת חישוקי "20 וגריל קדמי מצופה כרום – זוועה על גלגלים לדעת כותב שורות אלו, אבל על טעם וריח וכו'.
שינויים שהאמריקנים מתלהבים מהם קשורים לנושא השימושיות. גרסת התא הכפול, למשל, הוארכה בכ-15 ס"מ, שכל כולם הולכים לטובת מקום לרגלי היושבים מאחור; גרסה זו גם מתברכת ברצפה שטוחה ובקיפול מושבים גמיש ונוח, מה שמאפשר – כפי שניתן לראות בתמונות – הובלת טלוויזיות-ענק שטוחות עד "52 בעמידה, או עד "42 בשכיבה. פריטים שהושאלו מסדרת הסופר-דיוטי הם מדרגה נשלפת מאחור להקלת הטיפוס לארגז, אבזרי-עזר לארגון המטען מאחור כולל מחיצה נעה המאפשרת הובלת מטען ארוך עם דלת ארגז פתוחה, ומדרגות-סף מתקפלות בצידי הרכב. לפריטים קטנים יותר יש למעלה מ-30 תאים וחללי-אחסון בתוך תא הנוסעים!