טאטא אינדיגו
יצרנית הרכב ההודית טאטא עשויה לחזור לארץ, בעזרת יבואן רכב חדש – אלדן, אחת מחברות ההשכרה והליסניג הגדולות בארץ. יוסי דהן, הבעלים של חברת אלדן אישר באוזנינו שהמהלך נמצא בשלב מתקדם ביותר, ושהנושא כמעט סגור. לדבריו מרגע חתימת ההסכם יחל ייבוא המכוניות ארצה ללא התמהמהות, כלומר כבר ב-2008. אחד הפרטים המעניינים בעסקה היא כמובן היותה של טאטא מועמדת מובילה וכמעט וודאית במשא ומתן לרכישת לנד-רובר ויגואר מפורד, כאשר האחרונה אישרה רשמית המו"מ מול טאטא. דהן לא ידע לשפוך על כך פרטים, אך אמר "אנחנו מדברים על כל החבילה". והמבין יבין.
ההיסטוריה המקומית של טאטא
ההיסטוריה המקומית של טאטא, שהינה גם אחת מיצרניות הרכב הכבד הגדולות בעולם, אינה ורודה. היא נחתה כאן בסוף שנות התשעים והייתה אמורה לזכות לתנופה עם יצירת שיתוף פעולה בין 'טלקאר' (יבואנית דייהטסו וסאנגיונג) לבין 'דוקטור סובארו'. בפועל נכשלה החברה החדשה שכונתה 'ארכובית', והשותפות פורקה. טאטא עברה ב-2001 לטלקאר וב-2002 נדדה לידי 'מפרם' (שייבאה גם את המונית הלונדונית) וגם שם לא ראתה נחת.
הבעיה הייתה לא רק ברשתות השיווק אלא גם בכלים מיושנים עם איכות נמוכה. לארץ הגיע הטנדר הארכאי וגם הסומו המיושן למראה שסיבך את היבואנים עם אנשי איסוזו (שקראו בשם דומה למשאית הקלה שלהם). זו הסיבה שהוא כונה כאן גם סהרה. בראש המבחר המקומי עמד הספארי הכאילו יוקרתי שגם כמה יחידות ממנו עלו לכביש. מה שלא ראינו כאן מעולם הוא את מכוניות הנוסעים: האינדיקה (ששוקה בבריטניה גם כרובר) והאינדיגו (למעשה גרסת הסדן). אלא שטאטא נמצאת כרגע בתהליך של שינוי עם יומרות להפוך לאחד הכוחות המובילים בתעשיית הרכב וזה מתבטא גם ברצונה לרכוש את יגואר ולנד-רובר. תוכניות אלה מן הסתם מעניינות את אלדן יותר מאשר המבחר הנוכחי.
טאטא שוקדת על שיתופי פעולה רבים, החשוב בהם הוא עם קבוצת פיאט. היא נמצאת כרגע בפיתוח מספר מיזמים בהם גם יצירת "מכונית העם" שתעלה 2,500 דולר. כדאי רק לדעת שמכונית זאת מיועדת להודו כתחליף ריקשה ולא לאירופה.
ההיסטוריה המקומית של אלדן
לאלדן היסטוריה הרבה יותר מוצלחת. דהן שהקים אותה במו ידיו נחשב לאיש עסקים מצליח שהפך אותה לענקית רכב במושגים מקומיים. דני שביט, מי שהוביל את יונדאי לצמרת השוק המקומי, מונה לתפקיד מנכ"ל אלדן לפני יותר משנה וההערכה היא שהוא אחד מאדריכלי המהלך. שביט, אחד האנשים המוערכים יותר בתחום הרכב המקומי, סירב להגיב. אבל הוא מכיר את השוק ההודי עוד מימי יונדאי (יצור האטוס עבר לשם) ושותף לדעה שטאטא תבצע קפיצת מדרגה משמעותית. מה שברור הוא ששילוב הכוחות דהן ושביט ילך על כל הקופה ולא יסתפק בכמויות קטנות.