עדר פרות ארוכות-קרניים (מהסוג המכונה Longhorn) הובא לרחובות דטרויט לעיני האזרחים המשועשעים
דודג' לא מותירה את הזירה לפורד לבדה בתחום הטנדרים הגדולים. במקביל להשקת ה-F-150 בדטרויט מטעם פורד, הטילה דודג' למערכה את הטנדר החדש שלה, הראם. גם כאן, יש להדגיש, מדובר בגרסה ה(יותר)קלה של הראם, המקבילה ל-F-150 – זהו הסגמנט הנמכר ביותר בשוק האמריקני, ובמספרים אבסולוטיים גם בעולם כולו. הראם אמנם מדורג שלישי בלבד במכירות הטנדרים הגדולים בארה"ב, אחרי סדרה F של פורד והסילברדו של שברולט, אבל זהו עדיין הדגם הנמכר ביותר של מותג דודג' ושל קבוצת קרייזלר כולה.
לא נלאה אתכם ביותר מדי פרטים אודות הטנדר, שממילא אינו נמכר אצלנו. נזכיר בקצרה כי הוא מוצע עם מנוע V6 בסיסי בנפח 3.7 ל' (215 כ"ס), ועם צמד מנועי V8. מנוע ה'המי' שבראש ההיצע, בנפח 5.7 ל', שודרג והספקו עלה מ-340 ל-381 כ"ס, ויחד עם זאת – מספרת דודג' בגאווה – צריכת הדלק שופרה ב-4%. שינוי חשוב הוא שלראשונה מוצע הראם עם תא כפול בקבוצת משקל זו. עד עתה הוצע תא כפול רק בגרסאות הכבדות יותר. פטנט נחמד הוא תאי-אחסון ננעלים בדפנות תא המטען, המכונים Ram Box.
אבל כל זה לא חשוב, הפואנטה כאן היא הדרך שבה בחרה דודג' להציג את הראם לציבור. עדר פרות ארוכות-קרניים (מהסוג המכונה Longhorn) הובא לרחובות דטרויט לעיני האזרחים המשועשעים, נהוג בידי חבורת קאובויס אותנטיים, והטנדרים החדשים הפציעו מתוך העדר. דודג' כינתה את האירוע Rampede, על משקל Stampede – דהרה של כל העדר כגוש אחד. אתם יודעים מה? לא חשוב. המפתיע באמת כאן הוא שדודג' העזה להסתכן בתביעות משפטיות בגין פגיעת עוברים ושבים מהקרניים הארוכות הללו...