נעשה את זה קצר: טאטא חשפה אתמול, במסגרת תערוכת ניו-דלהי, את "המכונית לעם" המדוברת שלה – כשנושא הדיבור העיקרי הוא, כמובן, תג המחיר: 2,500 דולר, 1,700 אירו. במחיר הזה אתם מקבלים מנוע (קטן), ארבעה גלגלים וארבע דלתות – ותחשבו על זה רגע: בואו ונהיה פסימיים ונניח שעד הגעתה ארצה, יוכפל המחיר הזה פי שניים וחצי. בשערי המטבע הנוכחיים אנו מדברים על מחיר בסיסי לצרכן של פחות מ-25,000 ש"ח!
שיהיה ברור: המחיר הזה כולל תחבורה בסיסית מאד. המנוע המדובר הוא בעל שני צילינדרים, בנפח 623 סמ"ק ובעל תפוקה של 33 כ"ס. גל איזון יחיד תורם לפעולה שקטה. טאטא טוענת כי יש מקום ל-4 נוסעים, למרות אורך של 3.1 מ' בלבד ורוחב 1.5 מ', בין היתר בזכות ממד גובה של 1.6 מ' ומיקום המנוע מאחור (כולל הנעה אחורית) בסגנון סמארט. בעצם, השוואה לפיאט 500 המקורית מתבקשת עוד יותר. המכונית האדומה בתמונות, אגב, היא הגרסה הבסיסית; הצהובה היא היותר-מאובזרת, Luxury בלשון טאטא (המאד, איך לומר, אופטימית).
ההודעה לעיתונות מציינת כי המכונית "עומדת בכל תקנות הבטיחות" אך אינה מזכירה ולו פריט-בטיחות מקובל אחד מעבר לאזורי-קריסה וחגורות בטיחות – לא ABS, לא כריות אוויר כלשהן (אם כי קשה להניח שיעשה נסיון כלשהו לשווק את המכונית בלעדיהן בשווקים מערביים), בודאי לא בקרת-יציבות. עם פרופורציות כאלו, יש לנו הרגשה שדווקא בקרת יציבות עשויה להיות שימושית – וידיים למעלה מי שחושב שלמכונית הזו יש סיכוי לקבל יותר מכוכב-בטיחות אחד במבחני NCAP. מצד שני, מכונית במחיר של קטנוע 250 סמ"ק. לך תדע, אולי היא תהפוך ללהיט.