ביום שישי הצליחה חברה אמריקנית זעירה לצחוק על כל עוצמת אימפריית פולקסווגן. שיא המהירות של הבוגאטי ויירון, מכונית שפיתוחה נמשך שנים בהשקעת סכומי עתק, נשבר על ידי מכונית-סדנה שעליה אפשר לומר כי פחות או יותר יוצרה בחצר האחורית... לפני כחצי שנה סיפרנו לכם על נסיונה של חברת 'שלבי סופר קארס' (SSC בקיצור, ושוב, אין כל קשר לקרול שלבי) לשבור את שיא המהירות העולמי למכונית סדרתית חוקית לכביש, עם ה'אולטימייט אירו TT' – מכונית-על המונעת על-ידי V8 מבית GM, בתוספת צמד מגדשי טורבו. ההספק המוצהר הוא 1,138 כ^ס, יותר מהויירון כשהמכונית עצמה קלה משמעותית, רק 1,250 ק^ג. על הנייר זה צריך להספיק בקלות. הנסיון הראשון לשבירת השיא לא עלה בהצלחה עקב תנאי מזג אוויר בלתי-ידידותיים, אבל ביום שישי האחרון הכל הסתדר כמו שצריך. האירו TT קבעה ממוצע של 411.76 קמ^ש בשתי ריצות בכיוונים מנוגדים, לפי דרישות ספר השיאים של גינס, ובכך שיפרה לא רק את שיא-גינס הקודם של הקוניגסג CCX שעמד על כ-389 קמ^ש – אלא גם את תוצאתה הבלתי-רשמית של הבוגאטי ויירון, שלא אושרה כשיא גינס ואשר עומדת על 407 קמ^ש. סרטון: ה-SSC בניסויי טיסה נמוכה. להגביר רמקולים! > נקודה מעניינת: השיא לא נקבע באגמי-מלח כגון יוטה או בונוויל, אלא על... קטע כביש ציבורי במדינת וושינגטון, שנסגר זמנית לצורך שבירת השיא. מעניין איך בקשה לאישור משהו דומה היתה מתקבלת אצלנו...