הקקטוס של סיטרואן - אוטו

הקקטוס של סיטרואן

דיזל-היברידי במחיר הגיוני? לסיטרואן יש רעיון איך להשיג את המטרה

מנועי דיזל יעילים וחסכוניים יותר ממנועי בנזין מקבילים. שילוב של מנוע בערה פנימית עם מנוע חשמלי, מה שזכה לשם הנעה היברידית, מאפשר להוריד את צריכת הדלק, בעיקר במתאר נסיעה עירוני. כשמצרפים את שתי העובדות הללו, נותר רק לתהות מדוע עד היום לא ראינו מכוניות עם הנעת דיזל-היברידי והתשובה, אליבא דפיז'ו/סיטרואן, שכבר בנתה אבות טיפוס נוסעים עם של מערכות הנעה כאלו היא פשוטה – מחיר. מנועי טורבו-דיזל מודרניים יקרים יותר ממנועי בנזין, ותוספת העלות של המערכת החשמלית גורמת למחיר הסופי לנסוק אל מחוץ לתחום הסביר. זה בדיוק מה שמהנדסי סיטרואן החליטו לתקוף עם ה-C-Cactus, מכונית תצוגה שתצטרף ל-C-Airscape בדוכן החברה בפרנקפורט. המכונית מבוססת על פלטפורמת ה-C4, ושומרת על ממדים דומים (אורך של 4.2 מ' ורוחב של 1.8 מ') ויחידת ההנעה שלה מורכבת ממנוע ה-1.4 ל' HDI המוכר של החברה, המפיק 70 כ^ס, אליו משודך מנוע חשמלי בהספק של 30 כ^ס, המאפשר גם תנועה עצמאית, כאשר מנוע הדיזל כבוי. יחידת ההנעה הזו מסוגל לספק 34.5 ק^מ לכל ליטר סולר, בסיוע משקל עצמי סביר של 1,109 ק^ג, ולפלוט רק 78 גרם CO2 לכל ק^מ (כאשר המהירות המירבית מוגבלת ל-93 קמ^ש). לשם השוואה, נתון של 120 גרם נחשב כמצויין עבור מכונית סופרמיני מודרנית. צריכת הדלק הזו היא גם מקור ההשראה לשם, למקרה שלא הבנתם עדיין. אבל זה לא העיקר במכונית הזו, אלא המאמץ שנעשה כדי שמחירה של הקקטוס יהיה דומה לזה של מכונית ^רגילה^. הדרך למטרה עברה דרך תכנון מדוקדק של תהליכי היצור ובעיקר הפחתת כמות החלקים במכונית. בסיטרואן מצהירים כי הקקטוס שלהם כוללת חצי מכמות החלקים המקובלת, וכך מצליחה לעמוד במטרה. בין הדברים עליהם ויתרו אפשר למנות את הדש-בורד כולו – בסיטרואן הצליחו לדחוס את כל האביזרים המקובלים (למשל רמקולים) לקונסולה המרכזית – ואת מנגנוני הרמת החלון. גם המעטפת החיצונית זכתה לטיפול דומה, וחלקים נפרדים בד^כ אוחדו ליחידה אחת – זה זול יותר לייצור וחוסך בעלויות ההרכבה. אבל את הטענה כי הבחירה בחישוקי ^21 גם היא נובעת משיקולי חיסכון קצת קשה לנו לקבל. בסעיף המקוריות זוכה סיטרואן לנקודות גם בזכות עיטורי תא הנוסעים שהם למעשה חיתוכים בדופן הדלת שחושפים את חומר הבידוד הפנימי אבל בעיקר בזכות מפתח התנעה שהוא גם נגן MP3, בהחלט מסוג הדברים שגורמים לך לתהות איך לא חשבו על זה קודם. עכשיו נשאר לראות מתי יצליחו בסיטרואן לייצר דיזל היברידי במחיר סביר, עם מראה שהקהל מסוגל לעכל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות