פורד מונדיאו
חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, מתחילה השבוע את אחת המתקפות הגדולות בתולדותיה על השוק המקומי עם חידושים חשובים ביותר בשני המותגים אותם היא מייצגת. דלק משיקה ארבעה דגמים חדשים וחשובים ביותר לשוק המקומי עם המאזדה 2, והפורד מונדיאו, S מקס וגלקסי. אבל זהו רק הפרק הראשון במתקפה שכן כבר בסוף אוקטובר מתוכננת לנחות כאן המאזדה 6 החדשה. זו תירש אצלנו את המכונית הנמכרת ביותר בקבוצת ה-2.0 ליטר ותתייצב שוב בגרסאות סדן ו-5 דלתות, עם שני מנועים ומחיר תחרותי במסגרת קבוצה 4 לחישוב שווי ערך. ראו הוזהרתם.
דלק צפויה לקנח את שנת 2007 עם מקדמת תדמית בדמות הפוקוס קופה קבריולה שמחירה, כ-300,000 שקלים, מסביר מדוע מדברים שם על מכירת מכוניות בודדות. מעבר ל-6 הכל כך משמעותית למאזדה הרי שהחדשה החשובה ביותר היא ה-2. מאז הפסקת ייצור הדמיו ועצירת ייבוא הפיאסטה חסרה דלק מכונית שתתחרה בתחום הסופר-מיני. ה-2 מחזירה אותה היישר למשבצת הנכונה עם מחיר תחרותי. להערכת שחר שמש, המשנה למנכ"ל, תנצל ה-2 את הוואקום שנותר בשוק כתוצאה מההתייקרות המופרזת של מכוניות הסופר מיני האירופאיות. וזו הסיבה לכך שבדלק יספרו את מכירות המכונית הקטנה באלפים. והמחירים אכן תחרותיים. הם ינועו בין 101,500 שקלים לגרסה הבסיסית שכוללת בקרת יציבות!!! ומערכת שמע אך רק 2 כריות אוויר ל- 106,500 שקלים (6 כ"א בקרת אקלים ותפעול מההגה למערכת השמע). העובדה שדלק מציעה גרסה זולה מלמדת על כוונה לפנות גם לציי הרכב (למרות שהמכונית אינה נמצאת בקבוצה 1 לצורך חישוב שווי ערך).
באגף פורד עומדת דלק להעשיר משמעותית את היצע הדגמים עם השקת שלוש מכוניות שחולקות בסיס ומנועים. מדובר במונדיאו החדשה, ה-S מקס והגלקסי. המונדיאו הכל כך חשובה תצויד במנוע ה-2.3 ליטר 161 כ"ס ובתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים אבל למרות רמת אבזור גבוהה (7 כ"א ובקרת יציבות, מערכת שמע ובקרת אקלים מפוצלת) ומידות נדיבות תיכנס הגרסה הבסיסית לקבוצה 4 לחישוב שווי ערך עם תג של 151,000 ש^ח. והמונדיאו מציגה גם שינוי דרמטי בהתנהלות של דלק. במקום גרסה אחת עימה שווקה המונדיאו הקודמת הם מציעים כעת שלושה סוגי מרכב ארבע וחמש דלתות וסטיישן, ושלוש רמות גימור. למעשה במהלך מעניין ביותר תוצע הסטיישן הגדולה במחיר זהה לזה של הגרסאות הרגילות. המהלך הזה פותח סיכוי חדש לסוג המרכב שהפך נדיר בארץ. בדלק מאמינים שגרסת הסדן תתפוס בכל זאת 80 אחוזים מהמכירות אבל מוכנים להפתעות.
אבל בכך לא תמו החידושים כי המונדיאו היא גם המכונית הפרטית הראשונה של דלק שמוצעת גם מנוע דיזל (2.0 ליטר 130 כ"ס) שפותח על ידי פיז'ו. מה שמביא את דלק לתחום הדיזל הוא כמובן השידוך לתיבה האוטומטית ( שישה הילוכים). מחיר גרסה זו יחל ב-176,000 שקלים. האם זה אומר שדלק מוטורס תפנה (לראשונה בתולדותיה) גם לתחום המוניות? גיל אגמון המנכ"ל לא פוסל זאת "הם גם בני אדם" הוא אומר. המונדיאו תוצע בשלוש רמות גימור (עד 179,000 שקלים בבנזין או 196,000 שקלים בדיזל). מכירות? בדלק ממאנים להתייחס למספרים אך מצפים לכך שהמונדיאו תתפוס את המקום השני בקבוצה. את הראשון כמו שניחשתם הם מייעדים ל-6 החדשה.
לזירת המיניוואנים שולחת פורד את ה-S מקס הספורטיבי והגלקסי שמציע חלל גדול יותר לשבעה. שניהם חולקים רצפה, בסיס גלגלים, וחטיבות כוח עם המונדיאו ומחיריהם דומים אם מתייחסים לרמות הגימור. ואולם כדי ליצור בידול יוצע ה-S הקטן גם בגרסה פשוטה יותר שתעלה 178,000 שקלים לעומת 196,000 שתעלה הגרסה המצוידת או הגלקסי. הגלקסי לעומת זאת יוצע גם בגרסת הדיזל (2.0 ליטר, 220,000 שקלים). בדלק מקווים ששניהם יחד יוכלו לתפוס את מקום המאזדה MPV ולהגיע למכירות של כ- 700 כלים לשנה.