דריפט ישראלי: מתחילים (שוב) - אוטו

דריפט ישראלי: מתחילים (שוב)

ספורט הדריפטינג חוזר, הפעם בליגה מסודרת מטעם ‘אלטרנתיבי‘. דיווח מהסיבוב הראשון

כמעט שנה חלפה מאז תחרות-הדריפטינג החלוצית שנערכה במתחם 'אלטרנתיבי', והנה שוב חזרו צווחות הצמיגים ותמרות העשן למגרש החניה הגדול של ^גן הפקאן^. אז היה זה נסיון-בתולין לבחון את המים; הפעם מדובר בלא פחות מאשר ליגה, ששמה King of Drift 2008. הליגה תכלול 6 סיבובים שיימשכו עד עמוק לתוך 2008, כאשר כל התאריכים כבר נקבעו. יש לציין כי מאז אותו אירוע-בכורה בשנה שעברה לא נערכו תחרויות דריפטינג בארץ, למעט מפגש אחד שאורגן ב'מסלולים' עבור מועדון האמריקאיות-השריריות ^פיואל סלאטס^. לאור לקחי העבר, נזהרו הפעם שבעתיים אנשי 'אלטרנתיבי' ובראשם ערן אביבי, מנהל האירוע. על קהל נאסר להגיע לאירוע, שקיומו פורסם רק זמן קצר לפני המועד ובפורומים רלבנטיים בלבד. בכך נמנעו בעיות רבות מבעוד מועד, ויפה עשו 'אלטרנתיבי' שלא התפתו ועמדו על האיסור. צריך להתחיל בקטן ובזהירות. נקווה כי באירועים הבאים תמצא הדרך לכלול קהל. זה יהיה טוב יותר עבור המתחרים, וטוב יותר לספורט מוטורי. התחרות כללה שני שלבים – מוקדמות וגמר. בשלב המוקדם נדרשו המתחרים לבצע שני תרגילים, האחד שמיניה פשוטה והשני מורכב, מהיר, ארוך ומעניין יותר. לכל תרגיל ניתן ציון נפרד, כאשר התרגיל הראשון תורם 30% מהציון הכולל בשלב המוקדם והתרגיל השני – 70%. חמשת הראשונים בשלב המוקדם עלו לגמר, בו בוצע התרגיל השני בלבד. כדי להבטיח שיפוט לפי קריטריונים ברורים, היה על השופטים להעניק לכל מתחרה ציונים נפרדים בשלושה תחומים: חלקות הביצוע, המשכיות הדריפט וזוית ההחלקה. ביצוע שתי הקפות רצופות של התרגיל הראשון הוענק בונוס, ועל ביצוע ספין נענש המתחרה בקנס. לאירוע התייצבו שמונה מתחרים – ומתחרה אחת, אפרת הופמן, מדריכת נהיגה ב'מסלולים' אשר נהגה במכונית הפופולרית ביותר בתחרות, מאזדה MX-5 מהדור העכשווי, NC. בין הנהגים היו כמה שמות מוכרים: ניב סדובסקי (הדוחף את ספורט הדריפטינג ללא ליאות, ארגן את אירוע ^פיואל סלאטס^ הקודם וסייע בארגון התחרות הנוכחית), גם הוא במיאטה NC; אחיו הצעיר תום במיאטה NB; דן אמודי שנהג על המיאטה של ניב; גל גובסי בפונטיאק טרנאס-אם האימתנית, שסיים במקום השלישי בתחרות הראשונה לפני שנה; ובני הרניק, מנצח אותה תחרות, בב.מ.וו 328 מדור E36. נזכיר עוד את דון גרוזה, צעיר המשתתפים (מלאו לו 18 ביום התחרות!) במיאטה NC הארדטופ, את אביחי שבו בסיירה עתיקה ואת אלכס ספודרוב, גם הוא בב.מ.וו E36. כבר מהפתיחה היה ברור כי רמת הנהיגה עלתה פלאים מאז התחרות הראשונה אשתקד. בתום השלב המוקדם עמד ריח של הפתעה באוויר כאשר אלכס ספודרוב, עם ביצוע כמעט מושלם, הקדים את תום סדובסקי, בעוד בני הרניק מקדים את ניב סדובסקי שהסתפק במקום הרביעי בשלב זה. גל גובסי, עם מכונית גדולה בשתי מידות למסלול הצפוף, הסתפק במקום החמישי והאחרון בגמר. בשלב הגמר שוב היה זה אלכס ספודרוב שהצטיין, למרות שמכוניתו היא היחידה בין משתתפי הגמר שאיננה מצויידת בדיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה. למרות זאת הוא הפליא בשליטתו ורק פגם קטן ברצף ההחלקה מנע ממנו בפער קטנטן את המקום הראשון. זה הלך לתום סדובסקי, עם ביצוע רצוף ונהדר בגמר. כמו במוקדמות, השניים היו משכמם ומעלה בבירור וזכו למחיאות כפים מצד מעט הצופים שעמדו בכל זאת בצידי המסלול – ומצד המתחרים האחרים, שהפגינו לאורך היום כולו רוח ספורטיבית למופת. ניב סדובסקי ביצע מיני-מהפך כאשר הקדים את בני הרניק בגמר והשלים את הפודיום. לסיכום נערך מקצה פריסטייל, בנפרד מהתחרות העיקרית, בו עשה כל מתחרה את מיטב יכולתו כדי להרשים את השופטים. בסיכום זכה ניב סודבסקי במקום הראשון, בזכות תרגיל של הוצאת שתי ידיים מחוץ לרכב וביצוע דריפט תוך שהוא אוחז בהגה ברגליו (או שמא באמצעות משהו אחר??). בכך הושלם נצחון כפול נאה למשפחת סדובסקי. ללא קהל ובעיות שליטה למיניהן, האירוע כולו תוקתק בקצב מהיר וזורם והגיע לסיומו בשעה היעודה, ועל כך מגיע כל הכבוד לאנשי 'אלטרנתיבי' ובראשם ערן אביבי, מנהל האירוע. תוצאות סופיות – קינג אוף דריפט 2008, סבב 1 1. תום סדובסקי (מיאטה NB) 2. אלכס ספודרוב (ב.מ.וו 328) 3. ניב סדובסקי (מיאטה NC) 4. בני הרניק (ב.מ.וו 328) 5. גל גובסי (פונטיאק טרנס-אם) 6. אפרת הופמן (מיאטה NC) 7. אביחי שבו (פורד סיירה) 8. דון גרוזה (מיאטה NC) 9. דן אמודי (מיאטה NC) * גילוי נאות: הח^מ שימש שופט באירוע
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות