ב.מ.וו החזירה לחיים את המיני ב-01', Uהספיקה כבר לחדש אותה שוב ב-06' ולמכור סה^כ כמיליון יחידות מאז המציאה מחדש את המותג הבריטי. עכשיו, היא מחזירה לחיים גם את גרסת הקלאבמן מעברה של המיני. הקלאבמן, למי שלא מעורה בהיסטורית המיני, היא גרסת הסטיישן של המיני, שלפחות בעבר נשאה ניחוח ^מסחרי^. מי שרוצה יוכל למצוא את הקריצה המסחרית גם בדגם החדש בדמות דלת אחורית מפוצלת לשתיים הנפתחות לצדדים, פריט האופיני בד^כ לוואנים. זה משנה, כמובן, לחלוטין את המראה מאחור של המיני קלאבמן, וללא הסמלים קשה לזהות את הקשר המשפחתי. הפרופיל מזוהה יותר, למרות תוספת האורך הניכרת. החרטום, כמובן, לא עבר שינויים משמעותיים. הקלאבמן ארוכה מהמיני הרגילה ב-24 ס^מ, גבוהה ממנה בכ-2 ס^מ ובסיס הגלגלים התארך ב-8 ס^מ, שכולם מתווספים למרווח הרגליים לנוסעים מאחור (נקודה חלשה במיוחד במיני הרגילה). תוכלו לבחור בין מושב לזוג או לשלושה בשורה זו, ללא תוספת עלות. תוספת האורך תורמת גם לנפח תא המטען – זה גדל ב-100 ל', מה שמביא אותו לגודל שפוי יותר של 260 ל'. בשביל ה^ניחוח המסחרי^ תצטרכו לקפל מושבים, מה שיגדיל את הנפח ל-930 ל'. למי שלא הבחין בתמונות, נציין שהקלאבמן זכתה לתוספת של דלת קטנה ובודדת בצד ימין בלבד, הנפתחת לכיוון הפוך מהדלתות הקדמיות, כדי לאפשר כניסה קלה יותר למושבים האחוריים. הקאלבמן תוצע עם שלושה מנועים, המוכרים לנו מהדור השני של המיני – קופר, קופר S וגרסת דיזל ובכ^ס – 120, 175 ו-110 כ^ס בהתאמה, מה שאומר שרק גרסת המנוע הבסיסית, ה-ONE, נעדרת מההיצע. המיני שומרת על זריזותה גם בגרסת הקלאבמן כאשר הקופר S תגיע ל-100 קמ^ש ב-7.6 ש' זריזות (חצי שניה לאט יותר מהגרסה הרגילה), הקופר תזדקק ל-9.8 ש' והדיזל ל-10.4 ש'. הקלאבמן תוצע בגרסאות ידניות ואוטו' עם שישה יחסי העברה. בצד הבטיחות מציעה הקלאבמן כסטנדרט 6 כריות אוויר ובקרת יציבות המשלבת עזרה בזינוק בעליה במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית. המיני קלאבמן תוצג באופן רשמי בתערוכת פרנפורט בספטמבר, ותימכר באנגליה החל מיום שבת, ה-10 בנובמבר. האם היא תגיע אלינו? תיבה אוטומטית יש, אבל תצורת דמוי סטיישן היא לא בדיוק דבר מקובל בארץ, בטח לא בצמוד לתג המחיר של מיני אצלנו.