ביום שישי, בעודי בדרך דרומה לנקודת הכינוס של אירוע סוכות של ^מסע מעולם אחר^, אני מקבל הודעה מאחד המשתתפים – ^אין לך מה להגיע. המשטרה דפקה לנו פה מארב מהסרטים – לקחו פרטים, החרימו מכוניות, בלאגן^. עוד כמה ברורים ומתברר שלא מדובר במתיחה גרועה – אחרי שטרפדה את מרוץ הדראג שכבר אישרה, משטרת ישראל החליטה להיטפל לליגת מסעות הניווט הוותיקה של אנשי ^מסע מעולם אחר^. תוסיפו לכך את טרפוד מרוץ הראלי שאורגן בחסות סובארו ואיתוראן לפני כמה חודשים, את גל הפשיטות על מוסכי אופנועים ששיתק את ענף המוטוקרוס ואירועים נוספים, והתמונה ברורה – מישהו במשטרה החליט ^לשבור את הכלים^ ולהפר את הסטטוס-קוו בנושא. השאלה שנשארת עכשיו היא ^למה?^ – מה השתנה פתאום. לא היו לאחרונה תאונות שעלו לכותרות – אחד המניעים הנפוצים ל^מבצעים^ של משטרת התנועה – כך ששאלת המניע נשארת פתוחה. מה מנסה המשטרה להשיג בדיוק ומה מצדיק, לדעתה, את המאמצים שהיא מקדישה לנושא? שלא תהיה טעות, אני האחרון שישתמש בטיעון הטוקבק הנפוץ ^מה קרה? תפסו את כל האנסים והרוצחים במדינה?^ – פשוט כי אני רוצה, מאוד, שהמשטרה תטפל בי במקרה של פריצה או גניבה, גם אם נשארו כמה תיקי אונס פתוחים. אבל מעניין מה הסיבה שגרמה לשינוי הפתאומי בסדרי העדיפויות – אפשר רק לנחש שהשינוי הוא בדרגים הגבוהים, לאור היות התופעה כלל ארצית. ומעבר לשאלת סדרי העדיפות, מוטל גם ההיגיון שמאחורי הפעולות בסימן שאלה - הרי גם למשטרה ברור שאלו שלא הורשו להתחרות בצורה מאורגנת, מבוקרת ובטיחותית במנחת נטוש בערד, יחזרו לעשות זאת במחתרת על כבישים ציבוריים – למישהו יש ספק מה מסוכן יותר להם ולציבור? וביום שישי האחרון – משאבים רבים בזמן ובכסף הושקעו כדי לטרפד אירוע שהוא חלק מליגה שמתנהלת כבר שנים, והסטטיסטיקה מוכיחה כי היא בטוחה יותר מאשר נסיעה לטיול בצפון. האם זו באמת צריכה להיות המשימה לה מוקדשים מאמצים כה רבים של המשטרה? האם בוחני התנועה של מחוז הדרום לא היו תורמים יותר לביטחון בכבישים במשימות אחרות – למשל בהורדה מהכביש של משאיות וטנדרים עמוסים מדי מהסוג שנפוץ בכבישי האזור? ולקופץ התורן עם הטיעון על הסכנות שבספורט המוטורי אציע לבדוק את עצמו, ולבדוק כמה אנשים נפגעו במהלך משחקי כדורגל (למשל), בתוך ומחוץ למגרש (ולעיתים בסיוע אקטיבי של אותה משטרה ממש), בשנים האחרונות, ולהשוות את זה לנתוני הנפגעים בספורט המוטורי. כמי שמלווה את הספורט הזה בארץ כבר שנים, אני יכול להעיד שלא זכור לי אפילו מקרה אחד של פציעה רצינית, ובוודאי לא מוות. ובכלל, אם סיכון הוא קריטריון, מצפות לנו פשיטות על תחומי ספורט רבים - רכיבה על אופניים, טיפוס צוקים ואפילו סתם טיולים במדבר יהודה או רמת הגולן... וכל זה נעשה דווקא אחרי שהרשות המחוקקת במדינת ישראל כבר החליטה כי מרוצים הם דבר חוקי, ורק קביעת התקנות המדויקות שיפרטו את הדרישות המלאות ממי שרוצה להתחרות עדיין לא נקבעו. מדוע דווקא עכשיו, כשהמרוצים עברו מהתחום השחור לאפור, אפילו אפור בהיר, החליטו במשטרה להתעורר ולפתוח במלחמת שמד למחיקת הספורט המוטורי מהמפה? ובאמת שלא מגיע לאנשי הספורט המוטורי המפנה הפתאומי ביחס – הם מביאים כבוד בתחרויות בין-לאומיות ומשתדלים לנהל את התחרויות בצורה מסודרת ולפי תקנות הבטיחות המקובלות בחו^ל. מדוע דווקא עכשיו החליטה המשטרה להקצות משאבים למלחמה בספורט המוטורי? אני לא מצליח למצוא סיבה הגיונית, ובד^כ כשהסיבה אינה ברורה, מניעים פסולים הם שעומדים מאחורי הפעולות בערב אני פותח את אחד מאתרי החדשות ונתקל בהודעה על האירוע, שנסגרת במשפט ^המשטרה פועלת לאיתור מארגני האירוע^. וזה כבר באמת הופך את כל העסק למגוחך – הרי מדובר בליגה סדירה, המסוקרת בקביעות באמצעי התקשורת (כולל אתר זה), ושמות מארגניה גלויים וידועים לכל. אם המשטרה צריכה ^לפעול^ לאיתור אנשים כאלו, מה קורה באותם מקרי רצח ואונס שהוזכרו, שם בד^כ לא נוטים ה^פושעים^ לפרסם את שמם בעיתונות?!