לפני מספר שבועות הראינו לכם איור של רכב-פנאי חדש שפורד עומדת להציג בתערוכת דטרויט. עכשיו, במסגרת אירועי פתיחת התערוכה לעיתונאים, אנחנו מקבלים את הדבר עצמו. פורד לא ממש הלכה עד הקצה עם ה-Edge החדש שלה (אם תסלחו לנו על משחק המלים הנדוש). רכבי-פנאי רכים זוכים לכינוי הקולקטיבי ^קרוסאובר^ בארה^ב, ופורד משייכת את האדג' לדור החדש של רכבי קרוסאובר עליו נמנה, למשל, המוראנו של ניסאן. לא בדיוק קונספט חדש, אבל פורד השתמשה בכל השטיקים של הז'אנר: מרכב אחוד מרווח עם חמישה מקומות ולא שבעה, למרות בסיס-גלגלים של 2.82 מ' ואורך כללי של 4.72-4.74 מ'; גרסאות הנעה קדמית או הנעה כפולה, בה הגלגלים האחוריים משולבים לפי דרישה; גג העשוי כמעט כולו זכוכית, כשחלקו הקדמי נפתח; עיצוב מודרני הי-טקי; מבחר מלא של מערכות בטיחות ואמצעי עזר; ופטנטים כגון קונסולה מרכזית רב-שימושית הניתנת לארגון במבחר תצורות ומתאימה אף לאחסון מחשב נישא. כפי שכבר נאמר קודם, האדג' מצוייד במנוע 3.5 ל' V6 חדש, אשר מפיק 250 כ^ס ומגיע יחד עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. הוא יושב על פלטפורמת CD3 של פורד, שכבר משמשת כיום מספר מכוניות נוסעים של פורד ולינקולן וכן את המאזדה CX-7 החדשה (אם כי שם בסיס הגלגלים קצר יותר). מערכת ההנעה הכפולה אמורה להיות בעלת תגובה מהירה בוויסות הכוח בין הסרנים קדימה ואחורה; ניתן לקבלה כאופציה עם בקרת אחיזה מתקדמת, Advance-Trac, המספקת גם בקרה על חלוקת מומנט רוחבית ימינה ושמאלה לגלגלים על אותו סרן. אותה מערכת מגיעה גם עם בקרת גלגול לסיוע במניעת התהפכות. שימו לב, אגב, שפורד-ארה^ב ממשיכה לדבוק בשימוש באות E בתחילת שמם של רכבי הפנאי שלה – אסקייפ, אקספלורר, אקספדישן וכן הלאה. ה-Edge אמורה להגיע לייצור בסתיו 2006 ותצא לשוק כדגם 2007.