לאחר חודשים של טפטופי מידע קטנים, חושפת אודי רשמית את ה-Q7 המדובר, העתיד להתחרות ב-X5 של ב.מ.וו, ב-M קלאס של מרצדס ובקאיין של פורשה (ואחיו הטוארג, מבית האם פולקסווגן). ה-Q7 מתפרש לאורך 509 ס^מ, רוחבו 198 ס^מ וגובהו 174 ס^מ. נתונים אלו גדולים משמעותית משל רוב מתחריו בקטגוריה. בסיס הגלגלים הוא 300 ס^מ ארוכים, המרמזים על מרווח פנימי גדול, המגובה ב-28 אפשרויות סידור מושבים שונות, לישיבה והטענה. שבעה נוסעים יכולים לשבת ב-Q7 ברווחה, לטענת אודי, כאשר המושבים בשורה השנייה ניתנים להזחה קדימה/אחורה, כל מושב בנפרד. קיפול כל המושבים האחוריים מאפשר נפח הטענה של 2035 ליטרים. עם חמישה מושבים בלבד נפח תא המטען מתייצב על 775 ליטרים מכובדים. היצע המנועים כולל בתחילה אופציית בנזין ואופציית דיזל. המנוע הראשון הוא 4.2 ליטר בתצורת V8 המגובה בטכנולוגיית FSI ומספק 350 כ^ס וכ-45 קג^מ. השני הואTDI ששה ציל' בנפח 3.0 ליטר, המספק 233 כ^ס ו-51 קג^מ. נתונים אלו הם גבוהים במעט מנתוני המנועים המקבילים מבית פולקסווגן. שני המנועים משתמשים בתיבת טיפטרוניק עם ששה הילוכים. ההנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל טורסן מרכזי, כמו זה שקיים באודי RS4, עם חלוקת כוח 40/60 (אחורה/קדימה) במצב רגיל. ה-Q7 נהנה ממרכיבי אלומיניום רבים, במיוחד באזור המתלים. מתלה אחורי הבנוי בשיפוע מאפשר מרווח טוב בשורה השלישית. ניתן להזמין כאופציה מערכת מתלי אוויר, וניתן להגדיל את מרווח הגחון בלחיצת כפתור מ-18 ס^מ ל-24 ס^מ. ה-Q7 מתהדר במערכת ההפעלה MMI מה-A6 וה-A8, השולטת על מגוון הפונקציות והמערכות האלקטרוניות. בכדי להקל על ההטענה לתא המטען, ניתן להנמיך את מפתן ההטענה. חישוקי ה-Q7 הם בגודל 18 אינץ' (19 ו-20 כאופציה). מערכת ה-ESP כוללת עזרה בירידה במדרון ומצב ^שטח^ המשפר את יכולת הבלימה והאחיזה בתנאי אחיזה נמוכים. כאופציה מוצעות מערכות חדשות אצל אודי: מערכת מונחית ראדאר להתרעה בעת מעברי נתיב מהירים ומערכת עזרה בחנייה עם עזרה ווקאלית ואופטית (בעזרת מצלמה אחורית). ה-Q7 יקבל 11 צבעי מרכב שונים, כולל אופציה לשני צבעים מנוגדים, באירופה ניתן יהיה להזמינו מרגע פתיחת תערוכת פרנקפורט, ב-12 בספטמבר, והוא יסופק ללקוחות מהרבע הראשון של 2006. אלינו הוא יגיע מעט מאוחר יותר.