לפיאט יש שאיפות גדולות: לחזור לראשות טבלת המכירות בקבוצת המכוניות הקטנות. הפונטו המקורית עשתה זאת בשנות ה-90, אך כיום, אחרי שיוצרו למעלה מ-6 מיליון מכוניות, הפונטו כבר איננה עומדת בתחרות מול התחרות הקשה בקבוצת הסופרמיני.
בספטמבר הקרוב תצא לשוק הפונטו הבאה – שתענה לכינוי 'גרנדה פונטו'. אצל יצרנים אחרים השימוש במילה "גרנד" או "גרנדה" מיועד להצביע על גרסה מוגדלת או (לרוב) מוארכת – ע"ע גרנד סניק או גרנד-וויאג'ר, למשל. אבל במקרה זה הכוונה של פיאט היא להראות שהמכונית החדשה גדולה לא רק מקודמתה, אלא גם מהמקובל בסגמנט. בסיס הגלגלים של הפונטו החדשה הוא 251 ס"מ (5 ס"מ יותר מהדגם היוצא), אורכה 403 ס"מ (תוספת מכובדת של 16 ס"מ), רוחבה 168 ס"מ (2+ ס"מ) והגובה – 149 ס"מ, תוספת של ס"מ בודד. אלו אכן נתונים מרשימים – בסיס הגלגלים, למשל, זהה לזה של הגולף הקודמת.
בנוסף לממדים הגדולים שיספקו שפע מרחב לנוסעים, מצהירה פיאט על סטנדרטים חדשים של איכות ובטיחות, היצע מנועי הדיזל הטוב ביותר בקטגוריה, והכל ברמת מחירים תחרותית.
בעת ההשקה יוצעו רק שני מנועי בנזין: 1.2 ל' 8 שס' הותיק, כאן עם 65 כ"ס, וגרסת 8 שסתומים חדשה של מנוע ה-1.4 ל', עם 77 כ"ס צנועים. היצע הדיזל מגוון יותר עם ארבעה מנועים, 1.3 ל' ^מולטיג'ט^ עם 75 כ^ס, אותו מנוע עם גיאומטריית טורבו משתנה ו-90 כ"ס (!), ושני מנועי 1.9 ל' מולטיג'ט עם 120 או 130 כ"ס. בשלב זה לא נאמר דבר על תיבות ההילוכים אך ספק אם תיבה אוטומטית רגילה – האהובה על נהגי ישראל – נכללת בהיצע. גם על ציוד הבטיחות לא נאמר דבר בשלב זה.
הגרנדה פונטו עוצבה על-ידי סדנת איטלדיזיין של ג'וג'ארו בשיתוף עם מרכז העיצוב של פיאט. היא תוצע, כבעבר, במרכבי 3 או 5 דלתות, אך בשלב זה פורסמו רק תמונות של גרסת ה-3 דלתות. תצלומי פנים טרם פורסמו. כאמור, הגרנדה פונטו תצא לשוק האירופי כבר בספטמבר (מן הסתם לאחר הצגתה הציבורית בתערוכת פרנקפורט) – אבל היא לא מחליפה לגמרי את הפונטו הנוכחית, שייצורה ממשיך כדי לספק אלטרנטיבה זולה בשווקים מסוימים (כפי שעושה סקודה עם האוקטביה הישנה והחדשה, למשל).