רכב פנאי יוקרתי בעל צריכת דלק נמוכה? כבר זמן מה שמשפט זה אינו מהווה סתירה בשביל לקוחות פורד. זה יותר משנה הם יכולים לקנות את האסקייפ היבריד, בעל מנוע בנזין המשולב עם מנוע חשמלי. דרישות השוק הדואג לאיכות הסביבה מביאות את הקונצרן הענק להגדיל את מאגר הדגמים ההיברידיים, והחל מאתמול ניתן להזמין את המרקורי מארינר היבריד דרך אתר האינטרנט שלו, ואם ממש תתעקשו גם אצל הסוכנים המורשים. מרקורי היא חטיבה של פורד הממוצבת גבוה יותר מאחותה הגדולה, ולכן יעלה המארינר החדש מעט יותר מהאסקייפ של פורד עליו הוא מבוסס. הוא ייבנה בכמויות מוגבלות בתחילה, ויפנה לקהל יעד מודע סביבתית, בין השאר דרך פרסום ושיתוף פעולה עם ארגונים סביבתיים כגון נשיונל ג'אוגרפיק והתוכנית נגד התחממות כדור הארץ של הסיירה קלאב. המארינר היבריד מייצג המשך מגמה אצל יצרני הענק, לשפר את מעמדם בקרב הציבור על ידי הצגת רכבי פנאי שנתפסים כבזבזניים ופוגעים באיכות הסביבה, אבל ללא מאפיינים אלו. נפח מנוע הבנזין של המארינר הוא 2.3 ליטר. הוא מספק 133 כ^ס ב-6000 סל^ד ו-17.1 קג^מ ב-4250 סל^ד. המנוע החשמלי מספק 94 כ^ס בין 3000 ל-5000 סל^ד, וחיבור שתי יחידות הכוח יחדיו מספק 155 כ^ס אפקטיביים (יש לציין כי נתוני יצרן אלו נדמים מוזרים למדי). הפעלת המנוע החשמלי בלבד עד מהירות של 40 קמ^ש, מאפשרת צריכת דלק טובה יותר בעיר (14 ק^מ לליטר) מאשר מחוצה לה (12.3 ק^מ לליטר). צריכת הדלק בעיר טובה כמעט פי שתיים מצריכת הדלק של המארינר הרגיל, בעל מנוע הבנזין בנפח זהה אך נתוני הספק ומומנט מעט גבוהים יותר (158 כ^ס ו-21 קג^מ). המארינר היבריד נהנה מהנעה כפולה ותיבת הילוכים רציפה פלנטרית. המצברים למנוע החשמלי ממוקמים מתחת לתא המטען ואינן פוגעים בכושר ההעמסה, יחד איתם יכול ההיבריד לנסוע כ-650 ק^מ על מיכל דלק אחד. המחיר מתחיל מכ-30,000 דולר ובשלב ראשון תבנה פורד 2,000 יחידות בשנה, כאשר הייצור אמור להיות מוכפל בסופו של דבר. לארץ, כמובן, הוא לא יגיע.