חובבי הרכב חיכו בקוצר רוח למיאטה החדשה, הדור השלישי לרודסטר הנמכרת ביותר בהיסטוריה. בניגוד לתוכניות של מאזדה, דלפו רוב הפרטים כבר לפני שבוע. עכשיו מאזדה משלימה את הפסיפס. ראשית כל, המשקל. הנתון המסקרן ביותר שלא הודלף. החשש היה גדול – המגמה הקבועה בעולם הרכב היא של עלית משקל עם החלפת הדורות, מה גם שכבר הודלף שהדור החדש גדול מהקודם. אלא שכאן מחכה לנו הפתעה נעימה – מאזדה מצהירה שבזכות תכנון דקדקני, משקל הדור השלישי של המיאטה גבוה רק ב-10 ק^ג מזה של הדור הנוכחי, מה שאמור להעמיד את משקלה על מתחת ל-1,100 ק^ג (משקל מדויק לא נמסר). למרות השמירה על המשקל מאזדה מצהירים על עליה בקשיחות המרכב, שיחד עם מתלה אחורי חדש (רב חיבורי) וחלוקת משקל משופרת בזכות הזזה של המנוע אחורה בתוך השלדה, אמור לשמור על יכולותיה הדינמיות של המיאטה הנוכחית. אם אופן ניסוח ההודעה לעיתונות מרמז במשהו על אופי המכונית, הרי שצפויה לנו חוויה נעימה במפגש עם הדור החדש – זו הפעם הראשונה שאנו נתקלים בהתייחסות מפורטת לתדר צליל המפלט בסל^דים שונים...