מימדים נדיבים
אחרי שרבות דובר על שיתוף הפעולה בין פיאט לג'נרל מוטורס, היום מציגה פיאט את הפרי הראשון של השידוך המעניין הזה – הפיאט כרומה. בכך חוזרת פיאט לייצר מכונית גדולה אחרי יותר מ-11 שנים, לאחר שהפסיקה את יצור הכרומה הקודמת בשנת 1994.
הכרומה החדשה מציעה ממדים נדיבים: אורך של 4.75 מ', רוחב 1.77 מ' ונתון גובה כמעט מיניוואני של 1.60 מ'. בידיעה לעיתונות שפרסמה פיאט צוין בסיס גלגלים של 270 ס"מ (זהה לזה של הוקטרה) אך פרסומים אחרים מתישבים טוב יותר עם ההגיון שלנו ומדברים על בסיס גלגלים של 283 ס"מ, כמו באופל סיגנום, שקרובה יותר בממדיה לאלו של הכרומה (האחרונה אף מעט גדולה יותר). הכרומה שעוצבה על ידי ג'אוג'ארו מעדיפה את מראה הסטיישן על גבול המיניוואן לעומת מראה ההאצ'בק המגודלת של הסיגנום – הגובה הנדיב, חלון הצד השלישי והגגון הגדול מבססים זאת.
באגף המנועים תציע הכרומה שני מנועי בנזין שמקורם באופל: 1.8 עם 130 כ"ס ו-2.2 עם 150 כ"ס. מנועי הדיזל מקורם בפיאט וכאן מדובר ב-1.9 מולטיג'ט בשתי רמות הספק, 120 ו-150 כ"ס, כאשר בפסגת ההיצע עומד מנוע מולטיג'ט בנפח 2.4 עם 200 כ"ס. העובדה שאין כרגע מנועי בנזין גדולים יותר מלזקת את ההנחה שמדובר במשפחתית גדולה (מאוד) ולא בסאלון (כמו שהייתה הכרומה המקורית). הכרומה תשתמש בתיבות הילוכים ידניות בנות 5 ו-6 הילוכים כאשר הבשורות הטובות ליבואן המקומי הן שתהיה תיבה אוטומטית אם כי עדין לא ברור לאיזה מנוע היא תשודך.
פיאט תציע 3 רמות גימור בכרומה ורשימת ציוד בטיחות גבוהה שתכלול 7 כריות אוויר ומערכות EBD ו-ESP כסטדנרט. החשיפה המלאה תעשה בתערוכת ג'נבה בחודש מרץ הקרוב.