פיג'ו 907. נכון שהיא דומה ל-SLR?
אחרי שפיג'ו העתיקו מפרארי קווי עיצוב ב-407, עכשיו הם שמים כוונות גם על המפרט... בתערוכת פריז עומדת פיג'ו להציג מכונית-קופה משורגת שרירים ודרמטית למראה, עם מנוע V12 בחרטומה. מכונית הקונספט (בלבד, למרבה הצער) מכונה 907, קופה דו מושבית בעלת עיצוב מוחצן שכולל את כל פריטי העיצוב שאתם מצפים למצוא באקזוטיקה איטלקית (זימי נשימה צדדיים, תא מנוע ארוך ודומיננטי, כנפיים תפוחות וכונס אויר אימתני בפגוש הקדמי) – אם כי המראה הכללי מזכיר דווקא את המקלארן/מרצדס SLR יותר מאשר מוצר של פרארי. ה-907 עושה שימוש במנוע 6.0 ליטר, V12 שמספק 500 כ^ס. המנוע יושב מאחורי הציר הקדמי ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים, דרך תיבת הילוכים סיקוונסיאלית בת 6 מהירויות שיושבת לפני הסרן האחורי. הממדים קומפקטיים יחסית – אורך של 437 ס^מ ובסיס גלגלים של 250 ס^מ בלבד – והמשקל עומד על כ-1400 ק^ג צנועים, בין היתר בזכות שלדה על טהרת סיבי הפחמן. ביצועים עוצרי נשימה/מעוותי תפיסה מובטחים. לצערנו ה-907 היא הפגנת כח של פיג'ו ואינה מכונית עם פנים ליצור. אגב, המכונית האחרונה של פיג'ו שהתחילה בספרה 9 הייתה ה-905 מראשית שנות ה-90' שזכתה במרוץ 24 השעות של לה מאן.
ומול ה-907 החלומית, מעמידה פיג'ו גרסת-שרירים של ה-1007 הארצית. אמנם לפיג'ו יש מסורת ארוכה של קטנות ספורטיביות ומהנות לנהיגה עוד מימי ה-205 המהוללת. אבל גרסת RC ל-1007... נו באמת, מיקרוואן ספורטיבי ?! הרי המבנה הבסיסי – גבוה וצר – לא ממש מסתדר עם יומרות ליכולת תקיפת פיתולים הדוקים. ובכלל, יש לנו קצת בעיה מנטלית לרייר על מכוניות עם דלתות הזזה, ולא משנה כמה תוספות ^ספורטיביות^ יוסיפו פיז'ו ל-1007. הרשימה כוללת במקרה שלפנינו את ההיצע המקובל – כונס אויר מוגדל בפגוש הקדמי, פנסי ערפל, חלונות כהים, חישוקי ^18, ספויילר אחורי, צמד מפלטים, וריפודי עור ואלקנטרה מבפנים. אבל יש גם נקודת אור – ל-1007RC יש מנוע 1.6 שמפיק 140 כ^ס (שזה קצת יותר מה-206GTI הבסיסית), מה שמבטיח ביצועים טובים בדרך לקניות בסופר.
ואם כבר מוזר אז עד הסוף – מה דעתכם על הקווארק, מעין טרקטורון כביש חשמלי, מונע בטכנולוגית תא דלק. הקווארק בעל הנעת 4x4 המתקבלת מארבעה מנועים חשמליים המותקנים בגלגלים. כל מנוע בעל הספק רצוף של קצת פחות מ-3.5 כ^ס ובעל הספק מרבי (לפרק זמן קצר) של 9.4 כ^ס. תא הדלק מאפשר טווח של עד 130 ק^מ ו^תדלוק^ נעשה ע^י החלפה של מיכל המימן, המצויד במנגנון חיבור מהיר.