שבע שנים חלפו מאז הוצגה לראשונה ה-A קלאס. המרצדס הקטנה ביותר, שנועדה להציב תחרות ראש בראש עם הגולף ולתת ליצרן דריסת רגל בפלח שוק עממי יחסית. קשה לומר אם ה-A קלאס אכן הייתה הצלחה: אמנם התכנון היה מבריק, עם מבנה של רצפה כפולה אשר איפשר דחיסת מכלולי ההנעה ויצירת מרחב עצום באורך זעום; המכירות היו נאות, כ-1.1 מליון יחידות. אבל זו גם היתה מכונית הנוסעים הראשונה של מרצדס עם הנעה קדמית, כאשר היהירות וחוסר הניסיון הביאו לכשלון מביך ב^מבחן האייל^ השוודי (חמיקה ממכשול – שינוי נתיב פתאומי). זה גרר בושה גדולה ומקצה שיפורים אינטנסיבי למכונית שזה עתה נולדה. שבע שנים אחרי, כאמור, ובמרצדס הפיקו לקחים. ה-A-קלאס החדשה היא כבר לא קטנטונת בעלת פרופורציות חריגות אלא מתהדרת במידות הראויות לסופרמיני מן השורה. הדור החדש ארוך ב-23 ס^מ מקודמו, מן הסתם יחסית לדגם הקצר, ורחב ב-4.5 ס^מ; מישהו אמר יציבות? מרצדס אמנם נטשה במידת-מה את מבנה המיקרוואן למען מראה קונוונציונלי יותר, אך עדין שמרה על תצורת מונובוקס ורצפה כפולה, מה שמאפשר לה לדחוס את מכללי ההנעה וליצור מרחב פנים גדול עוד יותר על רקע העלייה במידות. יחד עם שינוי הפרופורציות הגיע גם שינוי כוונות. ה-A קלאס החדשה תוצע לראשונה גם בתצורת 3 דלתות ספורטיבית, רמז להנאה-מנהיגה שהייתה חסרה בדגם המקורי, כמו גם לרוח צעירה יותר בעיצוב: פנסים מחודדים, בתי גלגלים גדולים ותפוחים המתמזגים עם הפגושים, קו מותניים גבוה ואחוריים אטרקטיביים שמפגינים דמיון למיצובישי קולט (מעניין למה?). בין הרצפה הכפולה ישנן אופציות הנעה רחבות עם שלושה מנועי בנזין בנפחי 1.5, 1.7 ו-2.0 ליטר, בעלי 95, 115 ו-136 כ^ס בהתאמה; או שלושה מנועי דיזל חדשים עם מסילה משותפת דור-שני בנפחי 1.6, 1.8 ו-2 ליטר, שמפיקים 82, 109 ו-140 כ^ס בהתאמה. בעתיד תוצע גרסה ספורטיבית מוגדשת למנוע הבנזין 2 ליטר עם 193 כ^ס. חידוש מעניין הוא שילוב תיבה רציפה, CVT, לראשונה בהיצע הדגמים של מרצדס. תיבה זו מכונה במרצדס ^אוטוטרוניק^. למרות הדגש של מרצדס על יכולת דינמית גבוהה והנאה מנהיגה, לא שכחו להבליט גם את הצד הפרקטי של ה-A קלאס, עם יכולת פירוק המושבים ויצירת חלל הטענה בנפח של 1955 ליטרים. הדור החדש של ה-A קלאס מעלה לאוויר הרבה תהיות. האם מרצדס הצליחה ליצור מכונית הנעה קדמית ראויה לשמה? האם ההתעקשות על מבנה לא שגרתי תוכיח את עצמה, והאם ה-A קלאס החדשה תוכל להתחרות בסדרה 1 של ב.מ.וו? התשובות יינתנו במהלך השנה כאשר תוצג ה-A קלאס לציבור לקראת תערוכת פריז. השיווק אמור להתחיל כבר בסוף השנה הנוכחית. השיווק בארץ מתוכנת לתחילת שנת הדגם 2006, כאשר בשלב הראשון מתוכנן שיווק גרסאות הבנזין בלבד לציבור הרחב.