עבור ותיקי המילואימניקים שבינינו, השם Power Wagon לא מעורר חיבה יתירה. זה היה השם שהעניקה דודג' לטנדרים המגודלים שלה, אשר שימשו בסיס לגרסאות המקודמות של רכב-העבודה הצה^לי שובר-העצמות שנודע בכינויו ^נ.נ.^. לא נתפלא אם בימ^חים שכוחי-אל עדיין עומדים פה-ושם כמה שרידי פאוור-וואגונים ספרטניים שכאלו. ועכשיו יש פאוור-וואגון חדש – ונדמה לנו שהפעם, דווקא חיילי צה^ל ישמחו להתנייד עימו. דודג' חשפה זה אתה גרסת-שטח של הראם, הטנדר הגדול והמצליח שלה, וכדי להבדילו מהראם הרגיל העניקה לו את הכינוי ^ראם פאוור וואגון^. הטנדר הענק מתבסס על הראם 2500 (קיים גם 1500, קטן וקל יותר, ו-3500 למשאות כבדים באמת), ונבדל ממנו במספר פרטים. כמו ה-2500, גם הפאוור וואגון מצוייד – כפי שהאמריקנים אוהבים – בסרנים חיים מלפנים ומאחור; מלפנים מותקנים קפיצי סליל, מאחור – קפיצי עלים. אבל כיול המיתלים שונה מבדגם הרגיל, המהלך גדול יותר, והטנדר מקבל בולמי בילשטיין. תוספת חשובה התורמת ליכולת השטח הם דיפרנציאלים ננעלים חשמלית, מלפנים ומאחור, ומוט-מייצב קדמי הניתן לניתוק באמצעות פיקוד חשמלי. שני המאפיינים הללו יחודיים לראם פאוור-וואגון בקטגוריית הטנדרים הגדולים, אם לא בעולם הטנדרים כולו. יש גם כננת 12,000 ליברות כציוד תקני. עוד מקבל הטנדר חישוקי ^17 וצמיגים תקניים בקוטר ^33, הגדולים ביותר בטנדר סדרתי כלשהו – אם כי, בהכירנו את קהל היעד, סביר להניח שרוב הפאוור-וואגונים ימצאו את עצמם עם צמיגים גדולים עוד יותר. על כל פנים, דודג' טוענת כי מדובר בטנדר בעל יכולת השטח הגבוהה ביותר בעולם; אנו מנחשים כי יש לא מעט בעלי טויוטה היילקס שיהיה להם מה לומר לגבי טענה זו, בודאי בהתחשב במשקל העצום ובזויות המרכב הלא-מרשימות (זוית גישה 35 מעלות, זוית נטישה 26.5, זוית גחון 25.5 מעלות) המנוע היחיד בהיצע הוא ה-V8 ^המי^ בנפח 5.7 ל', עם 345 כ^ס, אשר מוצע עם תיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 5 הילוכים. יש, כמובן, תיבת העברה עם Low ביחס של 1:2.72. הפאוור וואגון יוצע הן בגרסת תא-יחיד והן כתא כפול, פחות או יותר זהים מבחינת המידות החיצוניות. מאחר ובראם עסקינן, מדובר בטנדר ענק-ממדים (גם אם לא הגדול ביותר במשפחה): אנו מדברים על בסיס גלגלים של 3.57 מ', ואורך כללי של כ-5.80 מ'. הוא מתנוסס לגובה של יותר משני מטרים – 2.05, ליתר דיוק. סיכויי ההגעה לישראל קלושים. סדרת ה-2500, כולל הפאוור וואגון, אינה כבדה מספיק על מנת להחשב כמשאית אצלנו, מה שהופך אותה ליקרה ביותר – ואין מנוע דיזל. *** בנוסף לפאוור וואגון, הציגה דודג' גרסת תא-כפול חדשה לראם SRT-10, הטנדר חורך-האספלט המצוייד במנוע הוייפר (V10 בנפח 8.3 ל', עם 500 כ^ס). כך שמעכשיו, אפשר יהיה להראות גם לילדים איך מפחידים את כל שאר הנהגים בכביש...