ביום שישי חשפה אודי את גרסת ה-5 דלתות של ההאצ'בק הקומפקטית שלה, A3. בכך לכשעצמו אין חדש, או הפתעה – כמו עם ה-A3 הקודמת, גם הפעם היה פער מתוכנן בין השקת גרסת ה-3 דלתות הראשונה לגרסת ה-5 דלתות. אלא שאודי רוצה לתת לגרסת ה-5 דלתות אופי ונופך משלה, וזו אולי הסיבה שהמכונית גם זוכה לשם משלה: ^ספורטבק^. מבחינה עיצובית, קיים פער בולט בין שתי גרסאות ה-A3, מעבר לתוספת שתי הדלתות: חרטום הגרסה החדשה נושא את הגריל החדש של אודי, כפי שנחנך בגרסת ה-W12 של ה-A8 והופיע לאחר מכן גם ב-A6 החדשה. שינוי נוסף: זנבה של המכונית הוארך ב-83 מ^מ, דבר שאפשר לא רק להגדיל את תא המטען (מ-370 ל' ועד 1,120, לאחר קיפול המושב האחורי) אלא גם – לדברי אודי – לשפר את מרווח הברכיים ליושבים מאחור. אבל החדשה המעניינת באמת היא הוספת מנוע להיצע. אודי חונכת ב-A3 חמש-דלתות גרסת טורבו של מנוע ההזרקה-הישירה (FSI) בנפח 2.0 ל', אשר יקרא T FSI. זהו המנוע הסדרתי הראשון בעולם המשלב הזרקת בנזין ישירה עם הגדשת טורבו, אך לאודי נסיון רב עם טכנולוגיה זו מעולם המירוצים: דגמי ה-R8 של אודי, השולטים במירוצי לה-מאנס ודומיהם, משתמשים במנוע 4.0 ל' מוגדש בעל הזרקה ישירה. למנוע החדש הספק של 200 כ^ס (לעומת 150 כ^ס במנוע ה-FSI שני-ליטר נטול הטורבו), אך מעניין יותר הוא נתון המומנט: 28.5 קג^מ, המתקבלים על פני תחום סל^ד רחב במיוחד – מ-1,800 ועד 5,000! עם מנוע זה ותיבה ידנית (6 היל'), מאיצה ה-A3 מ-0 ל-100 בתוך 7.1 שניות, ומגיעה ל-234 קמ^ש. בנוסף למנוע החדש, מוצעת בגרסה החדשה כל קשת המנועים הרגילה שהכרנו כבר ב-A3 – מ-1.6 ל' 8 שס' צנוע בעל 102 כ^ס, וכלה ב-V6 בנפח 3.2 ל' בעל 250 כ^ס, כולל שני דיזלים בנפחי 1.9 ו-2.0 ל' עם 105 ו-140 כ^ס. התיבות הן ידניות 5 או 6 הילוכים, אוטומטית טיפטרוניק 6 הילוכים, וכמובן ה-DSG כפולת-המצמדים המצויינת, בגרסאות היותר-חזקות של הדיזל והבנזין. כרגיל אצל אודי ניתן להזמין את המכונית עם חבילת מתלי ספורט, מוקשחים ומונמכים ב-15 מ^מ. בין האבזרים המוצעים כאופציה קיימים גם פנסי קסנון, חיישן אורות/גשם משולב, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים וכן הלאה. פריט מעניין אשר פותח יעודית עבור הגרסה החדשה הוא גג-שמש גדול במיוחד, המכונה Sky Roof.