נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ^ס) לגבי שוק הרכב הישראלי מעלים כי בשנת 2003 גדלה מצבת הרכב בישראל בשיעור הנמוך ביותר מאז קום המדינה: רק 1.1%. מספר כלי הרכב הנעים על הכבישים עלה ב-22,000 בלבד (לכדי 1,982,000). 150,000 כלי רכב אמנם הצטרפו למצבה (132,000 מהם חדשים), אך 128,000 נגרעו ממנה. לשם השוואה, בשנת 2002 גדלה מצבת הרכב ב-2.4% לעומת השנה הקודמת, ובשנת 2001 עמד הגידול על 4.6%! במשאיות ההבדלים חריפים עוד יותר – 0.5% גידול במצבה ב-2003, לעומת 5.3% ב-2001. הגידול במספר כלי הרכב היה נמוך יותר מקצב גידול האוכלוסיה, כך שרמת המינוע ירדה ל-294 כלי-רכב לכל 1000 תושבים, לעומת 295 ב-2002. בתחום רמת המינוע רחוקה עדיין ישראל מרחק רב מהמדינות המפותחות – עוד בשנת 2000 עמדה רמת המינוע בארה^ב על 800 כלי-רכב לכל 1000 תושבים, 732 באיטליה, 708 בקנדה ואפילו בנורווגיה רמת המינוע כמעט כפולה מאצלנו – 567 כלי-רכב לכל 1000 תושבים. צי הרכב הישראלי גם מזדקן – הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים בישראל עמד בסוף 2003 על 6.5 שנים, לעומת 6.3 שנים שנה קודם לכן. יותר מרבע מכלי הרכב הנעים על כבישי הארץ הינם בני 10 שנים ומעלה, 41% בני עד ארבע שנים ו-33% בני חמש עד תשע. עוד עובדות העולות בדו^ח – לירושלמים יש הכי מעט מכוניות מבין תושבי הערים הגדולות (206 מכוניות לכל 1000 תושבים); הגידול בשיעור רכבי הדיזל הפרטיים כמעט ונעצר, עם גידול של 0.1% בלבד, לאחר שהציג גידול ממוצע של 0.4% בשנה מאז 1998; ויפן היא ארץ המוצא הנפוצה ביותר לכלל הכלים הממונעים הנעים על כבישי הארץ – 37.3%, כאשר הבאה בתור היא צרפת, עם 11.9%.