יש לזה ארבעה גלגלים והגה, אבל זה שוקל 335 ק"ג, מונע ע"י 19 כ"ס ואורכו מקצה לקצה הוא רק 2.71 מ'. אז מה זה בדיוק? זו בדיוק השאלה בה התחבטו גם אנשי משרד התחבורה כשנגשו לסווג את כלי הרכב הננסיים של ליג'ייה. באירופה, מוגדרים כלים אלו כקוואדרה-סייקל, משמע ארבע-אופן, אלא שהגדרה זו לא קיימת בספר הישראלי... אחרי שנתיים של התלבטויות, החליטו אנשי משרד התחבורה פשוט לא להחליט וסווגו את הליג'ייה החמודות כ"רכב תפעולי" בדומה למלגזות, למשל. המשמעות היא שתנועת כלי הרכב הללו תותר רק בשטחים סגורים כדוגמת שדות תעופה ומפעלים. אבל אנשי סיטי-מוביל, היבואנים, מתיחסים לכך כאל "רגל בדלת" בדרך להכרה מלאה. כרגע מדובר על יבוא שני דגמים – הנובה הקונבנציונאלית למראה וה-Be-Up השובבה שנראית כמו הכלאה בין מכונית לגו לבאגי תוצרת בית. אז מה אנחנו מפסידים? הנה נתוני ה-Be-Up: שני מושבים, 500 סמ"ק, שני צילינדרים ו-19 כ"ס. גיר רציף, מהירות מרבית של 95 קמ"ש ונתונים שהופכים את הרכב לכלי עירוני אידיאלי, למי שלא מוכן להסתפק בשני גלגלים – 2.71 מ' אורך, 1.42 מ' רוחב ורדיוס סיבוב של 4.15 מ'. ד"א, קיימת גם גרסת דיזל, שמהירותה המרבית מוגבלת ל-45 קמ"ש ולכן ניתן לנהוג עליה בחלק ממדינות אירופה החל מגיל 14, וללא צורך ברישיון נהיגה. כמה זה עולה לנו? אם יצליחו היבואנים לשכנע את אנשי משרד התחבורה למסות את הכלי בשיעורים דומים לאלו של קטנוע, אזי מדובר על מחיר של כ-50,000 ₪. אם יתעקשו אנשי המשרד על מיסוי כשל מכונית או אופנוע, אז מדובר בכ-80,000 ₪, מחיר קצת בעייתי, כפי שמודה גם יוסי ליברמן, נציג היבואן. אם אתם רוצים להתרשם בגוף ראשון, אתם מוזמנים לאולם התצוגה של אוטו-חן ברחוב המסגר, ולהתרשם מה-Be-Up השובבה והנובה שמוצגים שם.