אחרי שהגדירה את המושג 'מיניואן קומפקטי ספורטיבי' בדמות האלתיאה, מגישה לנו סיאט את הפרשנות שלה למכונית משפחתית – באותו כיוון ממש. בסוף השבוע שעבר חשפה סיאט תמונות רשמיות ופרטים ראשונים לגבי הטולדו החדשה, אשר עתידה להחשף לציבור בתערוכת פריז הקרובה. הדגם החדש כמעט זהה לטולדו פרוטוטיפו שהוצגה לפני חודשיים; למעשה ההבדל בין השנים קטן מההבדל שהיה בין האלתיאה כקונספט לאלתיאה הסדרתית. הטולדו מוגדרת כדגם השני של ^סיאט החדשה^, ממשיכת דרכה של האלתיאה. הדבר הראשון שבולט לעין הוא כי לא מדובר עוד בסדאן בתצורת שלוש-קופסאות. הטולדו החדשה היא למעשה אלתיאה, עם תוספת אורך של 22 ס^מ וזנב נוצ'בק קצרצר שמזכיר את הול-סאטיס של רנו. אותו זנב מציע דלת חמישית פרקטית, ותא מטען שעדיין מציע נפח ענק כמיטב מסורת סיאט, 500 ליטרים – כמו הדגם היוצא, אך המבנה הוא יותר לגובה מאשר לעומק. לנוחיות השימוש התא מסודר בשני מפלסים, כמו מקרר אם תרצו, ויש בכך לא מעט הגיון. כמו מבחוץ, גם בפנים אין שינוי משמעותי בסביבת הנהג לעומת דגם התצוגה, מלבד העובדה שסיאט פטרו אותנו מעונשו של העור הכתום המזעזע. גם המידות זהות לדגם הקונספט: 450 ס^מ אורך, 177 ס^מ לרוחב, 157 ס^מ לגובה. סיאט. ומתחת לכל זו אלתיאה, שהיא בעצם גולף V, עם המתלה האחורי הרב-חיבורי וההגה האלקטרו-מכני. הטולדו מציעה 4 מנועים, מוכרים מאימפריית פולקסווגן: 1.6 בנזין עם 102 כ^ס, 2.0 ליטר FSI עם 150 כ^ס, 1.9 ל' TDI בעל 105 כ^ס ו-2.0 ליטר TDI עם 140 כ^ס. הגרסאות הבכירות מקבלות גיר ידני 6 הילוכים כסטנדרט כאשר גרסת הבנזין מציעה אופציה לתיבה אוטומטית 6 היל' עם תפעול ידני, ואילו גרסת הדיזל מציעה את תיבת ה-DSG המהוללת. בסיאט גאים לציין את אבזור הבטיחות הכולל 6 כריות אויר, ABS, ESP, בקרת משיכה ומערכת סיוע בבלימה כסטנדרט, ובמיוחד את שילוב טכנולוגית בלוטות' עם שליטה קולית ובקרה מההגה עבור הטלפון הסלולרי ומערכת השמע בשילוב MP3. הטולדו תוצג כאמור בתערוכת פריז בספטמבר, וככל הנראה תגיע לארץ קצת מאוחר יותר במקביל לתחילת השיווק באירופה – אם תג המחיר יאפשר לה זאת.