הקרואטיה טרופי,ראלי עבירות בו מתחרים המשתתפים נגד השעון ונגד מיטב המכשולים שמצליח הטבע ליצר, זינק בראשון למאי, אחרי פרולוג ביום הקודם. הראלי בן השבוע נחשב לאחד הארועים הקשים והחשובים בתחום בעולם כולו ומספר צוותים ישראלים השתתפו בו בעבר. השנה התיצבו על קו הזינוק לא פחות מארבעה צוותים ישראלים (שיא ישראלי ואחוז מכובד מתוך 33 הצוותים בתחרות) – צוות פרוג'יפ-פרדוקס (גיא רפאל ואודי) בסופה משופרת שנבנתה במיוחד, שני צוותי ניר-יונדאי אקסטרים (אלי שחר ומיקי יוחאי באחד, ניסים וחזי בשני) בדיפנדר-טנדר שמשתתפים בליגה הישראלית וצוות ניר-כל גדר (שמעון ורן) בדיסקברי, גם הוא משתתף פעיל בליגה הישראלית. תוצאות הפרולוג היו מכובדות למדי, עם מקום שישי לצוות פרוג'יפ. התנאים היו קשים מאוד וצוותים רבים התהפכו, כולל הצוות של ניסים וחזי. ביום הראשון המשיך צוות פרוג'יפ להרשים, אולם על התוצאה העיבה תאונה טרגית, בה נהרג נהג גרמני בשם פרדד שוורץ, מוותיקי התחרות. בתחילה עלתה קריאה לבטל את המשך התחרות, אולם לאחר דיונים ארוכים בין הנהגים הוחלט על ביטול תוצאות היום ודילוג על היום השני כולו. צוותים רבים, בעיקר מגרמניה ואוסטריה, החליטו לפרוש מהתחרות, והיא ממשיכה במתכונת מצומצמת. היום השלישי כלל 70 ק^מ של מעברי מים, ביצות, יערות ושיפועי צד – מן המיטב שיש לקרואטיה לספק. גיא ואודי סיכמו את היום במקום השביעי, למרות התקלות בעץ, כאשר רן ושמעון במקום ה-18, אלי ומיקי מתהפכים ולא מסיימים וניסים וחזי פורשים בגלל בעיות חוזרות ונשנות בגיר. היום הרביעי היה בעיקרו יום כיף, ולא נכלל בדירוג המצטבר. המשמעות היחידה שלו היא על סדר הזינוק ביום הבא. היום החמישי היה היום הארוך ביותר. 90 ק^מ של אתגרי עבירות, עליהם מוסיף גשם בזינוק שמחק כל שמץ אחיזה שיכלה הקרקע לספק. ברגעים אלו ממש מגיעים המתחרים לנקודת הסיום. גיא ואודי סיימו במקום השלישי, ולא ברור מיקום בדירוג המצטבר, אך צפוי כי הוא יהיה בין 4-6. רן ושמעון סיימו את היום על גרר בגלל בעיות חשמל ופונים עתה ללילה לבן של איתור ותיקון בעיות. אלי ומיקי עדיין לא סיימו את המסלול, נכון לכתיבת שורות אלו. אנו נמשיך לעדכן אתכם ככל האפשר.