היום מתפרסמות בבריטניה תוצאות סקר שביעות רצון שנערך במשותף על ידי המגזין What Car, וחברת סקרי דעת קהל הידועה J.D. Power. הסקר התייחס למכוניות בגיל ממוצע של שנתיים וכלל למעלה מ-23,000 נהגים, שהתייחסו ל-33 מותגים ו-120 דגמים. בסקר נבדקו ושוקללו 77 נושאים שונים, שחולקו לארבעה תחומים עיקריים: איכות ואמינות (41%), שילוב תכונות המתייחס ל-Appeal, כולל ביצועים, עיצוב, אבזור, נוחות וכו' (26%), עלויות אחזקה כולל צריכת דלק, ביטוח, וטיפולים/תיקונים (18%), ורמת השירות (16%). בין המותגים זכתה במקום הראשון לקסוס, זו השנה הרביעית ברציפות, שגם קבעה את הציון הגבוה ביותר בהיסטוריה של הסקר (שנערך כבר 11 שנים). אבל למקום השני מזנק מותג הרבה יותר עממי, סקודה, וזו לא צריכה להחשב כהפתעה שכן סקודה זוכה לדירוג גבוה בסקרים מסוג זה בשנים האחרונות, באופן עקבי. מאזדה עולה למקום השלישי, עם העליה הגבוהה ביותר בציון בין כל המותגים לעומת 2003. רמת שביעות הרצון הכוללת עלתה במקצת לעומת השנה שעברה, מציין הסקר, אך לראשונה מאז 2001 יורד הציון שניתן בסעיף העיקרי – איכות ואמינות. כרגיל, למותגים יפניים יתרון לעומת האחרים: למעט סוזוקי, שהשיגה ציון מעט נמוך מהממוצע (ראה דיאגרמה ראשונה משמאל), כל שאר מותגי יפן מדורגים מעל הממוצע. בין מותגי היוקרה האירופיים מדורגת ב.מ.וו ראשונה, במקום השישי, כאשר גם וולוו (מקום 8) ואודי (9) מדורגות גבוה. מרצדס, לעומת זאת, דורגה רק במקום ה-21, עם ציון מתחת לממוצע. בתחתית הרשימה ניתן למצוא את החשודים הרגילים – מותגי קוריאה (למעט יונדאי, הקוריאנית היחידה עם ציון מעל הממוצע) ואי-אלו אירופיים שהם שק-חבטות קבוע אצל הבריטיים: פיאט, פיז'ו, לנד רובר – ואלפא, במקום האחרון. מנהל הפעילויות האירופיות של ג'. ד'. פאוור אף ציין במפורש כי ^התוצאות שהשיגו מספר מותגים אירופיים מאכזבות. יש להם עדיין כברת דרך לעשות עד שיגיעו לרמת שביעות הרצון של רוב היצרנים היפניים^. בין הדגמים הפתיעה הונדה ג'ז במקום הראשון, לפני לקסוס IS200/300 ו... מאזדה 323, לאנטיס בשבילנו. מאזדה, יש לציין, היא המותג היחיד עם 3 דגמים בין עשרת הראשונים (לטויוטה וסקודה 2 כ^א, הונדה, לקסוס וב.מ.וו – 1 כ^א). גם בדירוג הדגמים שולטים היפנים, עם 14 מ-20 הראשונים (ראה רשימה מלאה בדיאגרמה השניה משמאל). בתחתית הדירוג מאכזב לגלות, בין שורה של דגמי פיאט שאינם משווקים בישראל, את פיז'ו 307, במקום 118 מתוך 120 – וגם, רק קצת מעליה, גם את ה-147 וה-156 של אלפא.