שיווקה של המוסטנג החדשה עוד טרם החל בפועל, וכבר החלה פורד להכין את הקרקע להשתתפות במירוצים. בתערוכת ניו-יורק מציגה פורד את המוסטנג GT-R, המיועדת ספציפית למסלול; המכונית מוגדרת אמנם כקונספט, אך מבוססת על רכיבים שבחלקם קיימים כבר כיום על המדף. באותה הזדמנות חוגגת פורד יובל 40 שנות מוסטנג. ה-GT-R המוחצנת מקבלת שלל ניפוחים ושיפורים קוסמטיים, וצבועה מבחוץ בצבע "כתום-ולנסיה" שאותו נשאה המוסטנג BOSS 302 שהשתתפה במרוצי הטראנס-אם בשנת 1970. המכונית בנוייה סביב המנוע שפורד מוכרת בנפרד לשימוש במירוצים, מה שמכונה Crate Engine – מנוע בארגז; מתחת למכסה המנוע, שעשוי כמו כל המרכב מסיבי פחם, שוכן V8 בנפח 5 ליטרים, גרסה מוגדלת של מנוע המוסטנג קוברה בנפח 4.6 ליטר. זהו V8 מודרני במונחים של ארה"ב, עם 4 שסתומים לצילינדר וזוג גלי-זיזים עיליים לכל חטיבת צילינדרים; התפוקה הבסיסית היא 440 כ"ס (ב-7000 סל"ד!) ועם שיפורים ניתן בקלות להגיע גם עד 500 כ"ס, כך לדברי פורד. התיבה ידנית בת 6 הילוכים. כל זה שוכן בתוך שילדה מחוזקת עם גשר הקשחה (Strut brace) וכלוב התהפכות ייעודי, כאשר תא הנהג הוא בדיוק זה – לנהג בלבד, עם מושב ספארקו יעודי, רתמת מירוץ והגה בסגנון פורמולה 1 כשמרבית המחוונים ואמצעי התפעול ממוקמים עליו. החבילה כוללת מכלולי שלדה משודרגים, כולל בלמים בקוטר 360 מ"מ מלפנים עם קליפרים בני 6 בוכנות (מאחור – קוטר 330 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות). חישוקי "20 סופר-רחבים נושאים צמיגי סליקס ענקיים במידה 275/30 מלפנים ו-305/30 מאחור. המפתיע הוא שמאחור שמרה פורד על הסרן הקשיח... לסיכום, כולל מפרט ה-GT-R מנגנון תדלוק מהיר, וכנף אחורית אימתנית על חשבון הבית – עשויה חומר מרוכב ותואמת תקנות-מירוצים של מספר התאחדויות בארה"ב. כאמור, מדובר בקונספט המיועד רק למסלול ולא לכביש הציבורי. בכוונת פורד להראות שימוש אפשרי עתידי למוסטנג החדשה בגרסת מסלול – כאשר חלק מהרכיבים קיימים ומוצעים למכירה כבר עכשיו.