סדר קשה עבר עליכם? הנה משהו קטן שיגרום לכם לחייך. סדרת ה"סופרלייט" של קייטרהם נמנית על מכוניות הספורט הטהורות ביותר בעולם. את שמה מקבלת הסדרה, הביטוי הלוהט ביותר של סדרת ה-7 המהוללת שמקורה עוד בלוטוס, עקב הדגש על משקל נמוך ככל האפשר – פחות מ-500 ק"ג (!), נתון המתקבל כתוצאה מויתור על כל מה שאינו ממש הכרחי ושימוש בחומרים קלים. הסדרה כוללת את ה-R300 הצנועה יחסית (המספרים בסדרה מייצגים את יחס ההספק-למשקל; ב-R300 הנתון הוא 300 כ"ס לטון. וזהו הדגם הבסיסי בסדרה...), ממשיכה דרך ה-R400 ומגיעה ל-R500, שמסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 בתוך 3.6 שניות ואשר מחזיקה בשיא הקפת מסלול נורבורגרינג למכוניות סדרתיות; בהחלט מכונית קיצונית על פי כל קנה מידה. לא מספיק קיצונית, מתברר. קייטרהאם הוציאה זה עתה גרסה קיצונית עוד יותר: R500 "סופרלייט" אבולושן. שם די ארוך למכונית כל כך קטנה (אורך: 3.10 מ' בלבד). אבל עם ביצועים כאלו, למי אכפת השם? עד עתה, כל דגמי הסופרלייט השתמשו במנוע בעל אותו נפח, כשההבדלים הם ברמת הכיוון שנתנה הספקים שונים. מדובר במנוע סדרה K רב-המעללים של רובר, בנפח 1.8 ל'; בגרסת ה-R500 הפיק המנוע 230 כ"ס. הפעם החליטו בקייטרהאם לעזור למנוע, ונפחו הוגדל ל-2.0 ל'. ההספק קפץ ל-250 כ"ס (ב-8000 סל"ד...) – 125 כ"ס לליטר! – ועם משקל של 470 ק"ג בלבד מתקבל הנתון המדהים של 530 כ"ס לטון. הביצועים בהתאם: 3.2 שניות מ-0 ל-60 מייל ומהירות מירבית של 240 קמ"ש. במפתיע, אגב, המומנט המירבי מתקבל כבר ב-4,000 סל"ד ועומד על 26.3 קג"מ מכובדים. ה-R500 אבו מיועדת בראש וראשונה לשעשועים במסלול, והמפרט כולל, בין היתר, מושבים קלי-משקל מסיבי פחמן; עם זאת, המכונית חוקית לכל דבר ועניין, ומצויידת בין היתר במיתלים מתכווננים המאפשרים לבחור במצב יותר רך ופחות קיצוני, כדי שהדרך אל המסלול תהיה נסבלת. האפיקומן הלוהט הזה יהיה שלכם תמורת 42 אלף ליש"ט בלבד ולא, הם לא מקבלים חותנות פולניות.