בית משפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורו של נהג מונית מתל אביב שהורשע, בפסק דין יוצא דופן, באי הפעלת מונה במהלך נסיעה, למרות שמחיר הנסיעה סוכם מראש בין הנוסעת לנהג המונית. מפסק הדין מתברר כי נהג המונית הסיע את הנוסעת לנתב"ג מבלי להפעיל מונה, ובתום הנסיעה גבה מהנוסעת 85 שקלים. מחיר זה אומנם סוכם עם הנוסעת מראש, אולם כאשר שבה הנוסעת משדה התעופה שילמה עבור הנסיעה חזרה 51 שקלים בלבד. בעקבות זאת הגישה תלונה למשרד התחבורה בטענה שנהג המונית גבה ממנה מחיר מופקע. בית משפט השלום בתל אביב זיכה את נהג המונית מעבירה של הפקעת מחיר, שכן התעורר ספק ביחס לנקודת תחילת הנסיעה באופן שלא היה ברור מה מרחק הנסיעה, אולם מאחר שלא היתה מחלוקת שנהג המונית לא הפעיל מונה, בניגוד לחובתו לעשות כן, הרשיע אותו בית המשפט בעבירה זו וגזר עליו קנס של 3000 שקלים. בנוסף לכך חייב אותו לחתום על התחייבות כספית בסך 5000 שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך 3 שנים. נהג המונית טען שלא היה המקום להרשיעו בעבירה של אי הפעלת מונה, שכן החוק מאפשר שלא להפעיל מונה אם שכר הנסיעה נקבע לפי מחירון שאושר על ידי המפקח על התעבורה. בית המשפט קבע כי הסכם בין הנוסע לבין הנהג אינו תקף אם תעריף הנסיעה לא אושר על ידי המפקח על התעבורה, ובהעדר אישור זה חלה חובה להפעיל מונה בכל נסיעה. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי בעת ביצוע הנסיעה לא היה כלל מחירון מאושר על ידי משרד התחבורה, מאחר והמפקח על התעבורה ביטל את המחירונים הרשמיים שהונפקו על ידו לאחר שהתברר כי חלק מהמחירונים זוייפו. בקיצור - להתעקש על הפעלת מונה, ולוודא כי זה מופעל בתעריף המתאים (ולא תעריף לילה, למשל).