הסטטיסטיקה מראה כי מארקו מרטין ניצח בראלי מקסיקו – הראשון אי-פעם על אדמת צפון-אמריקה – וכי פורד צברה את מלוא הנקודות האפשריות, כאשר פרנסואה דובאל מסיים שני אחרי שותפו לקבוצה; אבל זה היה יכול בקלות להסתיים אחרת. רצף הנצחונות של סבסטיאן לואב אמנם נקטע, אבל לא היה רחוק מלהמשך. לאחר הביצועים המזהירים שלו במונטה-קרלו ובשבדיה, ניצב שוב הצרפתי המבריק בחזית פרשי ה-WRC, נאבק על הבכורה מול פטר סולברג במשך כל היום הראשון של ראלי מקסיקו ומחליף עם הנורבגי נצחונות בסטייג'ים. סולברג מצידו הוכיח כי האימפרזה החדשה והמשופרת עונה על כל הציפיות, וסיים את היום הראשון עם יתרון של 5.6 שניות על לואב – אבל אז הפנתה לו אלילת המזל עורף, באופן אכזרי. לאחר סיום כל הסטייגי'ים, בדרך לנקודת הביקורת האחרונה, התרוקן המצבר של האימפרזה. סולברג ונווטו פיל מילס דחפו את המכונית לעבר נקודת הרישום – ומספר צופים הצטרפו לעזור להם. קבלת עזרה כזו אסורה על פי התקנון, ומאוחר יותר פסקו השופטים לחובת הצוות והטילו עליהם עונש של לא פחות מ-5 דקות. היתה זו מהלומה קשה לסובארו, אשר למעשה מנעה כל סיכוי לנצחון ודרדרה את אלוף העולם אל מחוץ לעשיריה הראשונה. לואב, אם כן, הוביל בתום היום הראשון בפער של כ-8 שניות לפני גרונהולם, כאשר סיינז במקום השלישי כ-20 שניות אחרי המוביל. המצב נראה מצויין – שוב – עבור קבוצת סיטרואן, אבל בפתיחת היום השני העניינים השתבשו. סלע תועה גרם לנזילת שמן אצל לואב, אשר חייבה אותו לפרוש מהראלי – ובכך, ניתנה הזדמנות גדולה לנהגים הדולקים בעקבותיו לסגור את הפער. אל העונש של סולברג והפרישה של לואב הצטרפה בעייה במערכת ההגה אצל גרונהולם בפתיחת היום השני, כך שגם הוא יצא אל מחוץ לתמונת המאבק על הנצחון. בזירה המדוללת נותרו בעיקר שניים – מרטין וסיינז, כשהאסטוני מסיים את היום השני 24 שניות לפני הספרדי. דובאל מוקם בשלב זה שלישי, רק 4 שניות מאחורי סיינז. אבל הכוכב האמיתי של היום השני היה סולברג: משוחרר מלחצים הצליח הנורבגי המעופף לנצח בכ-ל קטעי היום, מדלג בכך 8 מקומות מעלה עד למקום החמישי. ביום השלישי והאחרון היה זה תורו של סיינז ללחוץ יותר מדי, לשגות, וכמעט-כמעט להתהפך – הסיטרואן נעמדה על צידה, והאירוע גרם לאובדן כדקה וכל סיכוי למקום ראשון. דובאל ירש את המקום השני אחרי מרטין, וכך הם גם סיימו, עם נצחון כפול נאה לפורד. סולברג בינתיים המשיך ללחוץ, סגר את הפער על שותפו לקבוצה הירבונן – ובסטייג הלפני-אחרון הצליח לעקפו ולעלות למקום הרביעי. שם גם סיים, הישג מזהיר תוך כדי ידיעה שללא אותו עונש אומלל היה מנצח בפער של למעלה משתי דקות... גם גרונהולם הראה מה הוא יודע לעשות כשמכוניתו מתפקדת ללא בעיות, ניצח את שני הסטייג'ים האחרונים וסיים בסופו של דבר במקום השישי המצויין-יחסית. הנצחון הכפול הציב את פורד בראש דירוג היצרנים, 10 נקודות לפני סיטרואן; ואילו בדירוג הנהגים השווה מרטין את מנין9 נקודותיו לאלו של לואב, במקום הראשון. כל הסימנים מראים כי זו עומדת להיות עונה מרתקת, עם ארבע קבוצות חזקות – גם כאשר ההשתתפות של החמישית, מיצובישי (מקום 8 לפאניצי), היא לא הרבה יותר מסמלית בינתיים. ראלי מקסיקו (סיבוב 3): תוצאות 1. מרטין (פורד) 2. דובאל (פורד), 42.5+ שנ‘ 3. סיינז (סיטרואן), 1:20.9+ ד' 4. סולברג (סובארו), 3:14.7+ 5. הירוונן (סובארו), 3:36.2+ 6. גרונהולם (פיז'ו), 3:58.4+ דירוג נהגים 1. לואב (סיטרואן), 20 נק‘ 2. מרטין, 20 3. גרונהולם, 16 4. דובאל, 14 5. סולברג, 13 6. סיינז, 10 דירוג יצרנים 1. פורד, 40 נק‘ 2. סיטרואן, 30 3. פיז'ו, 21 4. סובארו, 21 5. מיצובישי, 5 המרוץ הבא: ניו-זילנד, 16-18 באפריל