את התמונות חשפה ב.מ.וו כמה ימים לפני ז'נבה, כדי לעורר את התאבון; אתמול נחשפו הפרטים המלאים על אחת ממכוניות השרירים המסקרנות ביותר הניצבות באור הזרקורים של התערוכה. לא שהיו הרבה סודות קודם לכן: היה ידוע כי ה-M5 הבאה תצוייד במנוע V10, ובהחלט דובר על נתון הספק של 500 כ"ס. אבל תמיד טוב לדעת שכל אלו לא היו שמועות. ה-M5 החדשה מוגדרת בזהירות על-ידי ב.מ.וו כדגם קונספט, "יורשת אפשרית" ל-M5 המבוססת על הסדרה היוצאת. אבל אל תתנו להגדרה הזו לבלבל אתכם זו ה-M5 הסדרתית שתרד מפס הייצור, למעט אולי נגיעות ופרטים פה ושם. 20 שנה אחרי השקת הדגם המקורי, מנצלת ב.מ.וו את המעמד כדי להשתמש בכל הארטילריה הכבדה שברשותה ולתת תשובה לסדרת דגמי ה-AMG אדירי-הכוח שמרצדס השיקה בשנים האחרונות. מנוע V10 – הראשון במכונית-נוסעים של ב.מ.וו – בנפח 5.0 ל' מוציא "בסביבות" 500 כ"ס, יחד עם מומנט של "לפחות" 500 ניוטון-מטר, דהיינו 51 קג"מ. ב.מ.וו טוענת לקשר הדוק, מבחינת הצליל והעוצמה, בין מנוע זה לבין מנועי הפורמולה 1 שמספקת החברה לקבוצת וויליאמס. הטיפול בכוח המנוע מופקד בידי תיבת SMG רובוטית בעלת לא פחות מ-7 הילוכים – עוד פריצת-דרך – וביחד דואג השילוב הזה לספק תאוצה מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-5 שניות,ומ-0 ל-200 בתוך 13.2 שניות. שימוש בחומרים קלים כפי שכבר נראה בסדרה 5 ו-6 החדשות דואג לכך שה-M5 החדשה תהיה בעלת יחס הספק-משקל הטוב ביותר בקבוצתה. מבחינה חיצונית מתייחדת ה-M5 באבזרים חיצוניים התואמים את יעודה ויכולתה. היא נמוכה יותר מסדרה 5 עליה היא מבוססת, וסביבה ניתן למצוא חצאיות, ספוילרים, כונסי אויר ופתחי אוורור, רביעיית מפלטים, וכמובן – חישוקים גדולי-קוטר וצמיגים רחבים בחתך נמוך: 255/40-19 מלפנים, 285/35-19 מאחור. אי אפשר לסיים בלי לצטט את הסיכום של ב.מ.וו עצמה, שנזהרת מאד בלשונה בניסוח נפתל להפליא לגבי המכונית הזו – אבל בעצם אומרת הכל: "בשלב זה אין אפשרות לומר בודאות מתי הקונספט הזה יתממש ב-M5 סדרתית. עם זאת, ניתן להניח כי יורשת ל-M5 המאד-פופולרית, שתתבסס על הקונספט M5 המוצגת עכשיו, תוכל אולי לצאת לשוק במהלך שנת 2004". הבנתם?